RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים
שינוי אלגוריתם בגוגל

flickr.com/photos/home_of_chaos

אני רוצה לשתף אתכם במשהו..בטלפונים האחרונים שאני מקבלת מלקוחות חדשים, אני מבינה שיש בילבול מסוים בקרב העסקים הקטנים וגם הגדולים בכל מה שנוגע לקידום אתרים אורגני. אני מקבלת טלפונים כמו "כן כן אני יודע..בשביל להיות ראשון בגוגל את צריכה לשים גם מאמרים באתר עם מילת מפתח ", "שמעתי שאני צריך לשלם על כמה קישורים עם מילת המפתח שלי" , "את יוצרת עמוד בפייסבוק שמקשר לאתר שלי ואז אני מתקדם בגוגל, נכון?"

זה אומנם נשמע לכם קיצוני, אבל זה סיפורים אמיתיים מהשטח..


רציתי להכין לכם Checklist קצרקצר

כיצד לשרוד את הזעזועים של האלגוריתם של גוגל?

כלומר איך לשמור על האתר שלכם למעלה, ולמנוע ממנו צניחה חופשית בכל פעם שגוגל מחליט לשנות אלגוריתם (וזה קורה בתדירות יחסית שכיחה בתקופה האחרונה..).

1. בנו אתר "ידידותי למשתמש" – טוב זרקתי פה פצצה רצינית..מה שאני בעצם אומרת שבניית אתר לא מסתיימת רק להתקין מערכת חינמית כלשהי בקוד פתוח אם מספר קטגוריות שמכילות את מילות המפתח שלכם. יש לבצע מחקר מקדים על הקהל יעד שלכם, מי הוא? גילאים? מה הציפיות שלכם מהאתר? מטרות ?קונספט?  איזה מסר אתם מעוניינים להעביר לגולש? באילו תמונות להשתמש? באלו כפתורים? איפה למקם את הטפסים, באלו שדות להשתמש?

השלב הזה הוא כל כך עקרוני ומשמעותי בשבילכם, שבהחלט לא הייתי ממליצה לעשות או לעבור אותו לבד.  אני אישית הייתי משאירה אותו לאיש מקצוע שיש לו את הכלים, הפלטפורמות והידע לעשות זאת. אולם השירות אינו זול – אבל הוא בהחלט יחסוך ממכם עשרות שקלים ואם לא מאות בעתיד (אם תיהיו מעוניינים בהמלצות על אנשי מקצוע, אין לי בעיות לסייע לכם בבחירה, אבל ההמלצות יועברו רק במייל).

2. תקינות הקוד – חשוב מאוד שקוד האתר שלכם יעבור ויעמוד בתקן W3C (הזכרתי את הנקודה הזאת לפני כשבועיים בפוסט שלי, ואני מתעקשת עליה, כיוון שהיא חשובה מאוד!)

3. עזרו לגולשים שלכם להתמצא באתר בקלות – ולהגיע "למטרה" כמה שיותר מהר.

למה אני מתכוונת שאני אומרת "מטרה" ?

מטרה היא בעצם, הסיבה מדוע הקמתם את האתר? איזו פעולה אתם מצפים מהגולשים לבצע? (בשפה המקצועית אנחנו קוראים לפעולה "המרה")

  • האם אתם מעוניינים שהם ישאירו לכם פרטי התקשרות (שם מלא, טלפון, דוא"ל) ואתם תחזרו אליהם טלפונית?
  • האם אתם מעוניינים שהם  ישאירו מספר כרטיס אשראי ?
  • האם אתם מעוניינים שהם ילחצו על כפתור "הורדה" ויורידו ebook או תוכנה כלשהי
  • האם אתם מעוניינים שהם ילחצו על קישור מסוים?
  • וכו'…

4. בנו מערך קישורים נכנסים – אבל בצורה נכונה :) (גם על נושא זה כתבתי בזמנו פוסט שיידרך אותך לבצע את התהליך צעד אחר צעד "המדריך לבניית קישורים") . בכל מקרה אציג אסטרטגיה אחת קטנה כאן, ובנינו בין הקלות לביצוע. אבל אל תשכחו יש לבצע מערך קישורים מכל המישורים שזמינים וקיימים, אין להתעצל!

  • חברו מאמרים מרתקים לגולשים שלכם בהתאם לשירות אותו אתם משווקים דרך האתר (ומעוניינים לקדם), כמו: טיפים, מדריכים, הסבר על מושגים וכו' והפיצו אותם באתרי מאמרים . לא לשכוח במאמרים עצמם להניע את הגולשים שלכם להיכנס לאתר שלכם – חשוב מאוד . הרי להוציא קישור מאמר זה טוב, אבל לגרום לגולש גם להיכנס לאתר שלכם דרך הקישור הזה זה טוב מאוד. אל תשכחו שאחד מהפרמטרים לדירוג אתרים בגוגל, מדבר על תנועת גולשים לאתר שלכם.

5. עדכנו את האתר שלכם בתדירות קבועה – שמרו על האתר שלכם רענן ומעניין לגולשים. שתפו אותם בידע שלכם, הראו להם שאתם ה"בוס", אתם מבינים עניין, ואתם המקור הטוב ביותר לרכוש ממנו את השירות. שוב, אני בטוחה שחוץ מהאתר של העסק, יש לכם את העסק הממשי להתעסק במהלך היום (שירות לקוחות ספקים, הנהלת חשבונות..וכו') ואין לכם את כל הזמן שבעולם לשבת ולחבר תוכן מרתק לגולשים שלכם. הפתרון הנכון ביותר בשבילכם זה "להוציא" את הפרויקט החוצה (Outsourcing), יש עשרות פרילנסרים שהמומחיות שלהם זה לחבר תוכן מעניין לגולשים, השתמשו בהם. תאמינו לי אתם תרווחו מהעניין ובגדול. גם מבחינת יעילות, וגם מבחינות הספיידרים של גוגל שלנו שיעריצו אתכם על ה"מידע" שתאכילו אותם על בסיס קבוע.

חמשת הפעולות שתזכרתי בפוסט זה, הן ניכר הפעולות שחייבות להתבצע באתר שלכם בתדירות קבועה. אין 0. אם אתם רוצים לככב למעלה בתוצאות בגוגל (ואני בטוחה שאתם רוצים), האתר שלכם צריך לקבל תשומת לב ניכרת. אז קדימה לעבודה :)

 

נ.ב מה דעתכם על העיצוב החדש של הבלוג? אהבתם ? לא אהבתם? אשמח לקבל ביקורת.

נ.ב הוספתי פינה חדשה בבלוג "שאלות ותשובות" , אם תשמו לב, יש באנר חמוד בצד שמאל של הבלוג "לשאול אותי שאלה?", אז אם יש לכם שאלה..אתם מוזמנים ללחוץ על הבאנר ולקבל תשובה :)

Facebook comments:

11 תגובות על ”5 פעולות שיעזרו לאתר שלך לשרוד את שינוי האלגוריתם הבא של גוגל“

  1. גרשון כתב:

    היי שני
    המון תודות עבור כל הטיפים הנהדרים. לומד המון
    שבוע מבורך ופסח כשר ושמייח לך

  2. admin כתב:

    היי גרשון, בכיף!
    ושיהיה לכלנו חד שמח וכשר :)

  3. אסי זוהר כתב:

    תודה על הטיפים…איישם !!!

  4. admin כתב:

    בשמחה!!! :)

  5. מוטי כתב:

    הי שני,
    את מקדמת אתרים הכי מקצועית והכי מקסימה שאני מכיר.
    העיצוב: אחלה
    מוטי מ.

  6. admin כתב:

    מוטי, תודה רבה על המילים החמות :)
    תמיד שמחה לעזור!

  7. אנידור כתב:

    הי שני,
    טוב לראות שחזרת לכתוב.
    הערה קטנה, הנושא של ולידציה של קוד האתר (אותו אנו מכירים גם כ- W3C)
    הוא בהחלט סוגיה שרבים טועים בה בהשפעה על קידום האתר.
    אין כל ספק שאם תשכחי איזה נקודה פסיק או גרשיים בקוד זה יכול לדפוק לך את ההצגה של כל הדף ומכאן גם את הקידום שלו, אך בסופו של דבר לתקינות קוד אין השפעה על קידום האתר.
    הסיבה היא פשוטה , אם נבדוק את רוב הדפים ברשת כיום, נגלה שרובם אינם עוברים ולידציה. גוגל היא מנוע חיפוש שמטרתו לאנדקס דפים רבים ומהר ככל האפשר, כשהוא לא עושה הבחנה בין דף ואתר שלא עבר ולידציה W3C לבין דפים שכן עברו.
    את מוזמנת לשמוע את תגובתו הרשמית של מאט קאטס בנושא –
    http://www.youtube.com/watch?v=FPBACTS-tyg&feature=player_embedded

  8. חוג כתב:

    אחלה! תודה :)

  9. אנטון ליבשיץ כתב:

    למרות שלא חידשת לי כלום, מאוד נהניתי לקרוא את הפוסט!

    זה כבר ידוע שגוגל מנסים להיצמד כמה שיותר ל"חווית השימוש" בנוסף למילות חיפוש וקישורים נכנסים. הם מנסים לנתח כמה זמן הגולשים נמצאים באתר, לאן הם גולשים בו, מה הם כותבים בתגובות, וכו'… ככה שפעולה #3 חשובה מאוד!

  10. איתי ברנר כתב:

    ועוד בנוגע ל – W3C :

    http://w3c-compliant.com/2011/02/w3c-validation-seo-in-2011/

    למרות זאת, לפי מה שהבנתי, גוגל עכשיו הודו שהם בודקים גם חווית שימוש באמצעות סרגל הכלים וכרום (משהו שאותי אישית די הדהים כי זו הייתה ספקולציה מאוד רצינית עד עכשיו), ולכן יש קשר לתקינות הקוד בעקיפין : אתר שלא מקודד נכון , סביר להניח שגם לא יוצג נכון בהרבה דפדפנים וישפיע לרעה על חווית השימוש.

  11. אורי זילברשטיין כתב:

    כתבה מעולה, העקרונות האלה חשובים בכדי שהאתר יהיה איכותי ובהחלט ישרוד אלגוריתמים עתידיים, חשוב אבל להוסיף שעקרונות הבסיס בלבד אינם מספיקים כבר מאז עדכון פנדה 2.4
    אפשר לקרוא את המאמר הזה : http://www.duranseo.co.il/?p=918
    אלה 5 טעויות שאסור לעשות לאחר העדכון האחרון של פנדה 2.4.

הוספת תגובה