RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

מכירות,קידום רווחיםהיי, שבוע מעולה לכולם !!!

מה שלומכם?

אם אתה שואלים בנוגע אליי, התקופה האחרונה אצלי מטורפת (לכן בקושי אני מוצאת את הזמן לשבת על ולכתוב לכם..כפי שציינתי לכם בעבר, הכתיבה אצלי לא מגיעה באופן טבעי, ולכן בשביל לכתוב פוסט איכותי, שתוכלו הפיק ממנו את המיטב, לוקח לי בממוצע כ 5 שעות אם לא יותר…).

כמה מילים על פועלי בתקופה האחרונה :

  • התארחתי בחודש האחרון בקורס קידום אתרים של דעת השרון, שקיבלה אותי ממש יפה. העברתי שני שיעורים בנושאים: בניית קישורים וקידום אתרים בחו"ל לכיתה נפלאה.
  • עובדת על מספר מיזמים, בקידום אתרים בארץ ובחו"ל, ונהנת מכל רגע נתון.
  • עובדת על ההרצאה שלי לכנס מעשי לשיווק באינטרנט VisionCamp שיתקיים ב 17-18 ביולי  בבית ציוני אמריקה שבתל אביב.
  • דברים טובים קוראים בחברה שלי iLevel , ההמשך יבוא…

אז אחרי שמסרתי לכם דיווחים ועדכונים..לעניינו..
לא פעם אחת, חברים, מכרים ולקוחות פנו אלי, בשאלה כיצד אני יכול למכור יותר? ואיך זה שהוא מוכר יותר ואני לא?  לכן, החלטתי לתת במה לנושא בבלוג, כיון שאני רואה את הנושא כחלק בלתי נפרד מקידום אתרים אורגני. הרי המטרה העיקרית שלנו בתהליך הקידום, היא הכפלת הרווחים של העסק שלנו!
לכן, החלטתי לפנות לחבר יקר, לליאור ברקן, אדם שאני מעריכה מאוד, ובכל שיחה שלי איתו אני לומדת עוד דבר חדש שתורם לי, לא רק לעסק אלא לחיים.
ליאור, הוא שותף בכיר בבית ספר הישראלי ל נ.ל.פ Operation NLP, מלבד זה, ליאור הוא בין המובילים בארץ למשא ומתן, שכנוע, ומכירות וקופירייטר יוצא דפן! לכן, לא היה לי ספק שהוא זה שממנו תלמדו בצורה הטובה ביותר על הנושא. והוא יוכל לכוון אתכם למקום אליו אתם שואפים להיות.

ליאור, הכדור עובר אלייך…

שיווק באינטרנט הפך להיות ה-דבר החם שמוכרים היום לבעלי עסקים. כל הזמן מנסים למכור לנו שצריך לקדם אתר, לשווק בפייסבוק, בלינקדין וביוטיוב. האופנה האחרונה אגב, אם לא הספקת להתעדכן היא להוציא מוצר מידע.
מצד שני, מחר האופנה תשתנה כך שאם פספסת את הגל הנוכחי, זה לא ממש ישנה כלום.

עד כמה שאני מעריך את כל הטריקים ש"יהפכו אותך לסלב/ימלאו את הכיס שלך במאות אלפי שקלים" ואת הניסיון להראות אותם כ"הדבר החם הבא", אם יישמת אותם בוודאי כבר גילית שעכשיו יש לך סרטונים ביוטיוב (כדי שיהיה לאמא במה להתגאות), עמוד בפייסבוק (כדי להוכיח אחת ולתמיד שלעסק שלך יש חברים), בלינקדין (כדי להראות שקורות החיים שלך קשורות לאלה של אחרים) והרבה מאוד "חברים" חדשים ש… עושים את אותו הדבר בדיוק.

הם לא באמת מתעניינים במה שיש לך להגיד. במקרה הטוב, הם ביישנים ורק יעשו לך לייק מתוך תקווה לקבל אחד בחזרה. במקרה הרע, הם יפרסמו לך על הקיר בפייסבוק ללא בושה ("מזל טוב ליום הולדתך, בוטיק אמזלג מזמין אותך לקנות תיקים ביוקר בעשרה אחוזי הנחה במידה וגם חברים שלך קנו איתך!"),
ינסו לצרף אותך לקבוצות שלהם (מבלי לבקש את רשותך) וישלחו לך ספאם, רק כי לדעתם, זה בטוח יעניין אותך.

"אבל מה איתי? למה הם לא קונים ממני?", ישאלו בעלי עסקים שמגלים שכולם באינטרנט עושים כמוהם ולא באמת מעוניינים להקשיב מה יש לאחרים להציע.
ובכן, התשובה לשאלה הזו, היא קצת לא נעימה ועם זאת חשובה מאין כמוה אם ברצונך להצליח באמת.

הם לא קונים ממך כי הם לא מעוניינים בך. זה לא שאין בך שום דבר מעניין או לחליפין המוצר שלך לא יכול לעזור להם. אפילו להיפך, אני בטוח שיש לך משהו שיכול באמת לשפר להם את החיים.

העניין פה הוא אחר. לא מעניין אותם מאיפה הגעת, במה הוכשרת וכמה זמן עבר מאז שהקמת את העסק שלך. החיים שלהם והבעיות האישיות שלהם הם הדברים שכרגע מסתירים מהם את המוצר או השירות שיש לך להציע. עד כמה שברור לך שמה שיש לך להציע הוא חובה בכדי שיצליחו להתמודד יותר טוב בחייהם, הם פשוט לא רואים את זה.

בכדי לעזור לך לקדם יותר את העסק שלך, שני הזמינה אותי להפסיק לשנייה ללמד NLP ולהסביר איך אני מיישם את העקרונות שלו בתוך כתיבה שיווקית.
כתיבה שיווקית (או קופירייטינג) היא כתיבה מסוג אחר. כתיבת תוכן בצורה הזו, מיועדת מראש לגרום ללקוח הפוטנציאליים לבצע משהו שנרצה שהם יעשו אחרי שהם יקרא/ישמעו/יראו את התכנים שלנו.

בניגוד למה שחלק מהאנשים חושב, הרעיון המוביל בשימוש ב-NLP בפרסום אינו לגרום לאדם לקנות משהו נגד רצונו. כאשר אנחנו משתמשים ב-NLP בתוך הכתיבה השיווקית, אנחנו נרצה לגרום למי שדווקא כן צריך את מה שיש לנו להציע, להפסיק לשנייה לסנן את המידע רק בכדי שיראה אותו ויהיה מסוגל לשפוט האם הוא באמת ובתמים מעוניין בו.

אז מה נוכל לעשות כבר היום?

מכיוון שאני לא רוצה להפיל עליך את כל יסודות הקופירייטינג או את כל יסודות ה-NLP במאמר אחד ארוך במיוחד, אני רוצה לתת דווקא סדרה של קווים מנחים קצרים שאותם ניתן ליישם בקלות בכל התכנים שלך בכדי להפוך אותם ליעילים הרבה יותר:

  1. ללמוד לדבר שפה חדשה – הלקוחות שקונים ממך שייכים לקבוצה מסויימת שיש לה בעיה משותפת. דוגמא לקבוצה שכזאת עשויה להיות "אמהות שמתקשות להניק" או "מתכנתים עייפים שעובדים מסביב לשעון". לכל קבוצת לקוחות שכזו יש את השפה שלהם, המונחים המקצועיים שלהם והביטויים שבהם הם מתארים את הצרכים והאתגרים העומדים בפניהם.התאמת השפה בתכנים לזו שלהם תיצור אצלם את התחושה שהתוכן שלכם מדבר ספציפית אליהם ומיועד לענות בדיוק על הבעיה שלהם. התחושה הזו היא הבסיס לכימיה הנדרשת בכדי שהם יוכלו לסמוך עליך יותר ולהקשיב לך כי אולי יש לך את הפיתרון שהם מחפשים.
  2. לעשות מתוך כוונה – אנשים לא אוהבים לדבר עם מישהו מבולבל שמדבר במעגלים ומנסה להסביר את הנקודה שלו מבלי להגיע אף פעם לעיקר. בדיוק באותה צורה מגיב הלקוח המיועד שלך.לפני שהם יוכלו להבין מה הם צריכים לעשות, חשוב שקודם יהיה ברור לך מה המסר הראשי המוביל שלך. רק לאחר שגיבשת את המסר הראשי אצלך בראש (או על דף), יהיה לך קל יותר להכווין אותם לשם.
  3. להימנע מהגזמות – קהל הלקוחות הפוטנציאליים נהיה ספקן יותר משנה לשנה. זה בהחלט לא רע ולדעתי האישית רק הופך מוצרים ושירותים לטובים יותר. מצד שני, בדיוק מהסיבה הזאת, מאוד חשוב לא לזלזל באינטיליגנציה שלהם, לא להגזים בשום דבר ובוודאי שלא לשקר להם על המוצר שעליו הם משלמים.
  4. להיות ברורים וחד משמעיים – אנשים לא סומכים על כל אחד ובוודאי שלא באינטרנט. חשוב להגדיר להם, מוקדם ככל האפשר ובצורה ברורה מה הם מקבלים אצלנו בדיוק. אם אפשר להדגים את השימוש במוצר או להביא חוות דעת של לקוח שמספר בצורה עובדתית איך השימוש במוצר או בשירות שלך עזר לו, זה רק מוסיף להבהרה.
  5. להשהות את הספק ולגרום להם להאמין – כשהיינו ילדים האמנו בהכל. מאז עברו כמה שנים והתחלנו להטיל ספק כמעט בכל דבר. מה שמפתיע הוא שאפשר להשהות גם את הספק. אנחנו משהים אותו בזמן שאנחנו שומעים סיפור או בדיחה ולשניה לא אכפת לנו שגם חיות מדברות.תחשבו לשניה על השף אייל שני. מצד אחד, יש בו משהו מאוד מוזר, שגורם לנו לרצות להגיד "מה זה השטויות הלאה", ומצד שני, השפה שלו כל כך עשירה וכל כך מרתקת את הדמיון עד שקשה לנו להפסיק לצפות בו.מה שאנחנו יכולים לעשות בכדי להשתמש בעיקרון הזה כמו שצריך הוא להתחיל תבל את התוכן שלנו בתיאורים חושיים. גרמו ללקוח לדמיין את המוצר או השירות – איך הוא נראה, מה יגידו לנו, איך ירגיש לנו לפתור את הבעיה?
  6. להפסיק למכור ולהתחיל לשייך – אנשים לא רוצים שימכרו להם, הם רוצים לקנות. בדיוק לכן, חשוב להפסיק לדחוף את התכונות של המוצר (כמו למשל "מזגן מפוצל עם 4 יציאות לסלון") ולהתחיל לתאר את היתרון שאותה תכונה תיתן להם (כמו למשל "לא משנה איפה תשבו בסלון, יהיה לכם נעים").
  7. להוביל לפעולה – בסוף כל מסר שיווקי שהלקוח שלך קורא, צריכה להיות בקשה
    שיעשה משהו – להגיב, להשאיר פרטים, לקנות וכן הלאה.
    אם הלקוח קרא עד עכשיו, כנראה שהוא מעוניין במה שיש לך להציע. אם הוא מעוניין ולא סיפקת לו את האפשרות לעשות זאת, הוא יתאכזב וימצא מישהו אחר שירצה. 

    כמות הכלים שאותם ניתן לשלב בכתיבה השיווקית היא עצומה. עם זאת, מפאת חוסר הזמן הפעם, נסתפק בשבעת הקווים המנחים שנתתי, שכן יישום שלהם, בתוך התכנים שלך ישנו את רמת התוצאות שלך לחלוטין.

שיהיה לך שבוע מעולה,
ליאור ברקן

 

 

*קרדיט לתמונה: http://www.flickr.com/photos/jurvetson/

Facebook comments:

3 תגובות על ”7 הקווים המנחים שיגרמו להם לקנות ממך“

  1. אורי זילברשטיין כתב:

    נאמרו פה דברים נכונים, אם כי איני חזק בצד של NLP כל כך. ידוע שהכול בסופו של דבר זה סמנטיקה, כמו מחקר מילות מפתח יעיל, מתי שמקדמים תחום עלינו לדעת את "שפת" התחום, את הביטויים המילים והניואנסים המדויקים לכל תחום. מברוק אחלה מאמר!

  2. אייל ליבנה כתב:

    מעולה…פשוט מעולה, תודה :)

  3. אסף הנעמן-הלל כתב:

    שני וליאור – פוסט נהדר…

    שני –
    אם את עושה קידום אתרים כמו שאת כותבת פוסטים – הלקוחות שלך יכולים לישון בשקט…

    ליאור –
    כהרגלך בקודש – חד, עיניני, ממצה ועושה חשק למכור והרבה – שאפו !

הוספת תגובה