RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

אופטימיזציה זמן טעינת האתרשלום לכולם!!! :)

מקווה שכולם חזרו עם אנרגיות מחודשות מהסוף שבוע האביבי שעבר עלינו (אני אישית ביליתי כמה שעות טובות בים, וזה לחלוטין הטעין לי את המצבר).

אז לעניינו (קידום אתרים וכאלה.. :) ), מזמן רציתי לכתוב על הפרמטר שתופס תאוצה מיום ליום : זמן (או מהירות) טעינת האתר. ועכשיו הפלטפורמה שגוגל שלנו השיקה Page Speed Online רק הגבירה לי את המוטיבציה..מה שכן, אני וקוד ומילים כמו CSS ו PHP פחות מתחברים..תנו לי תגיות פשוטות של HTML ואני מבסוטה.

בכל מקרה, עדין היה לי חשוב, כן לתת במה לנושא הזה, ובצורה הכי מקצועית שיש. לכן פניתי לידיד טוב שלי יוסי ג'אנה בעל הבלוג הפופלארי http://www.webist.co.il והעברתי את העניין לטיפולו, עם "נ.ב , דחוף ביותר!!".

הגברת מהירות הטעינה של האתר היא אחת הדברים החשובים ביותר שבעל האתר יכול לבקש ולדרוש מעצמו כוון שזה בהחלט יכול לשפר את חוויית הגלישה ולגרום לחווית גלישה איכותית ללקוחות הפוטנציאלים (הגולשים) ובמקרים רבים זה פרמטר שבהחלט יכול לשפר ולהגדיל את יחסי המרה באתר. הרבה טוענים שמהירות האתר בעיקר מושפעת על ידי שרת אחסון, מה שבפועל נכון במידה ומסוימת אך לא רק. לדוגמה, אם אתר שלך מאוחסן בחברת אחסון בחו"ל, טעינה של האתר תהייה איטית יותר מאתר שמאוחסן בארץ – אבל – כמובן שמדובר בהבדל מאוד מזערי ובמקרים רבים לא משמעותי כדי לעבור לשרת שממוקם בישראל, אבל זה כבר לפוסט אחר. הנקודה החשובה שצריך להבין כאן, שמעבר למיקומו הפיזי של שרת האחסון יש דברים חשובים לא פחות כמו קוד שכתוב מאחורי האתר, קבצים המקושרים בעמוד הנטען, תמונות וקבצים הנטענות יחד עם הדף וכמות הבקשות הנשלחות לשרת לצורך קבלת המידע המבוקש. כלי חדש של גוגל בשם Page Speed Online יכול לעזור לנו למצוא את החורים או יותר נכון מקומות שבהם נוכל לגעת ולשפר כדי להגביר את טעינת האתר.

מה זה Page Speed? google speed page

Page Speed הוא כלי לבדיקת מהירות או יותר נכון דף html שמגיע מהשרת לדפדפן. הכלי מאוד שימושי ונפוץ בדפדפן של Firefox וכעת ניתן להתקין אותו גם בכרום באמצעות תוסף שניתן להוריד בקישור הבא: PageSpeed

אבל לפני שמתקינים תוסף, חשוב להזכיר שניתן לעשות את הבדיקה גם ללא התקנות מיותרות, וזה באמצעות Page Speed Online:

קישור: Page Speed Online

Page Speed Online הוא כלי או יותר נכון שירות חדש מבית גוגל לבדיקת רינדור האתר וקצב עלייתו. באמצעות הבדיקה של פייג' ספיד אונליין ניתן לקבל תמונת מצב ודו"ח של שיפורים שמומלצים ליישום באתר. בנוסף, אנחנו יכולים לקבל ציון על האתר שלנו שנעה בין – 0 – ל 100 נקודות.

אין ספק שהנתונים יכולים להדאיג את האנשים, אבל צריך להתייחס לזה בהתאם לצרכים ואפשרויות. לדוגמה, במידה וקיבלתם ציון מתחת ל-80 אינו מצביע על כך שאתר שלכם לא מספיק מהיר אלא ניתן להסיק מזאת שניתן לעשות מספר פעילויות טכניים כדי להקטין את זמני טעינה. זמן טעינה גבוהה יכול להיות מושפע מהרבה סיבות. יש דברים שהם בשליטתנו ויש דברים שאינם בשליטתנו.

יש שני סוגי קבצים שרובנו משתמשים:

קבצים שעליהם יש לנו שליטה ונוכל להתערב בהם בצורה טכנית כדי לשפר ולתקן
קבצים שאין לנו עליהם שליטה וככל הנראה גם לא יהיה בעתיד.

קבצים שאין לנו עליהם שליטה וככל הנראה גם לא יהיה בעתיד.

אני אתחיל מהקבצים שאין לנו עליהם שליטה, כי זה יותר מעניין את רוב הגולשים ובעלי אתרים.

קבצים אלו יכולים להיות קבצים שמגיעים מתוך פייסבוק. במידה ואתה משתמש בתוספים של פייסבוק כמו למשל כפתורי Like, תוסף התגובות של פייסבוק (כמו שקיים בבלוג של ששני סלמה כאן למטה), Fanbox וכו', אלו דברים שמעטים משמעותית את טעינתו של האתר. גם אם מדובר בשניה אחת בלבד, שניה זה לחלוטין הרבה זמן. גוגל אנליטיקס או כל דבר אחר שהוכנס לקוד לצורך עברת מידע כלשהי או משיכת מידע ממקור אחר יכול לקחת עוד זמן. אם ניקח את הדברים בצורה נפרדת, זה יראה בכלל לא משמעותי, אבל כאשר אנחנו מייחדים את כל הפיצ'רים הקטנים והתוספים ביחד, יצא לנו שהרבה בקשות נשלחות מחוץ לשרת שבו אנו מאחסנים את הקבצים ואנו תלויים בשרתים של חברות אחרות.

הערה: כמובן זה לא מצביע על כך שלא צריך להשתמש בתוספים של פייסבוק, או קודים שהוכנסו לאתר לצורך צפיה בסטטיסטיקות או כל כל דבר אחר. בעל האתר לא צריך להגביל את עצמו משימוש בתוספים אלו המשמשים אותו לצורכי שיווק. אלא להיות מודע לדברים שחלקם יכולים להיות גורליים. לכן אם במידה ואין לך צורך באיזה תוסף שהתקנת באתר, אם זה של פייסבוק או של מייספייס או כל אתר אחר וגולשים שלך גם ככה לא עושים בו שימוש, אין כל הצדקה להשארתו באתר. ולכן יש צורך לעשות אופטימיזציה לאתר לצורך ניקוי תוספים ואלמנטים מיותרים שאינם הכרחיים להימצא באתר.

קבצים שעליהם יש לנו שליטה:

אלו קבצים, שאנחנו יכולים לשנות ולעשות עליהם אופטימיזציה. לדוגמה, במידה ויש לנו מספר קבצי Css באתר, אנחנו יכולים לייחד אותם לקובץ אחד בלבד וכך לחסוך משלוח בקשות באמצעות דפדפן לשרת לקבלת מספר קבצים. למשל, במידה ויש לי 3 קבצי Css, הדפדפן שולח 3 בקשות נפרדות לקבלת קבצים, שכל מענה לוקח את הזמן שלו בשרת שבו האתר מאוחסן. ולכן, אם שיטת האופטימיזציה של הקבצי Css וקבצי Javascript ניתן להגדיל את מהירות טעינת האתר משמעותית. כמובן זה לא הכל וניתן לעשות עוד הרבה, מאופטימיזציה של תמונות באתר ועד ליצירת תמונות עם CSS sprites מה שיאפשר טעינת תמונה אחת עם מספר תמונות בתוכו, מה שיכול לחסוך זמן טעינה של האתר משמעותית ובמקרים רבים זה יכול להגיע ל 50% חיסכון, שזה מספר משמעותי.

סיכום: הכלי של Page Speed Online יכול לעזור לקבל מידע שימושי ודו"ח לשיפור ביצועים לצורך הגברת טעינת האתר, והמלצות כמו שימוש בדחיסה של הקבצים באמצעות Gzip, להשתמש ב Zlib באתרים שנבנו באמצעות שפת PHP ועוד. השמיים הם הגבול, אבל הכי חשוב זה לקחת את הדברים בידיים, לשפר אותם כל הזמן ולהגיע לתוצאה שאליו רציתם להגיע. כל השאר לא חשוב. כל עוד, קיבלתם את המהירות הטעינה הרצויה, והגולשים נהנים באתר שלכם, אין צורך לבצעה שינוים ולהסתכל על סטטיסטיקות שונות כי המרדף לא יגמר אף פעם.

אז זהו זה :)

אתם מוזמנים להשאיר תגובות ממש מתחת לפוסט. כמובן שנשמח בנוסף לענות לכל שאלה שקשורה בנושא! בנוסף נשמח אם תשתפו אותנו בתגובות איזה ציון קיבלתם ב Page Speed

Facebook comments:

14 תגובות על ”שיפור מהירות האתר. הדרך המהירה והפשוטה להזריק סטרואידים לאתר שלך.“

  1. עידו כתב:

    אחלה טיפ , כבר מבדיקה כללית מצאתי כמה שדרוגים דחופים לחלק מהאתרים שלי"
    עכשיו צריך לבדוק תוך כמה זמן הוא מזהה את השינויים

  2. admin כתב:

    בכיף! אם יש שאלות, יוסי כאן לשרותך :)

  3. צוער שוקה כתב:

    לפי מה שבדקתי באתר קיבלתי ציון 80 על תעינת האתר שלי :-)
    בכול מקרה, פוסט מצויין, תודהעל הטיפים :-))

  4. admin כתב:

    נחמד מאוד :) בכיף!

  5. ארלי כתב:

    ואוו- האתר שלי קיבל 89- זה בטח בגלל שאין לי שם הרבה דפים… אחלה פוסט תודה!

  6. אסף כתב:

    פעם ראשונה שלי בבלוג שלך ואני חייב להיות כנה מאוד התלהבתי מהפוסט האחרון.

    נתת בו נקודות טובות מאוד נראה לי שאני יסכם את הפוסט שלך +לינק לכתבה המלאה ב pcdemon אני יכניס גם את GZIP שגם משפר את מהירות האתר אם זה בסדר מבחינתך?

    בהצלחה!!![ובסופו של דבר עדיף להשקיע עוד 20 דולר על שרת טוב בשביל המהירות במקום כל כאבי ראש האלו]

  7. לימודים כתב:

    שלום רב,

    האם הקוד של גוגל אנליטיקס אמור להופיע בכל אחד מדפי האתר או רק בדף הבית?

    תודה

  8. admin כתב:

    היי,
    עקרונית זה רק בעמוד הבית, אלא אם כן אתה מגדירה מטרות . ואז זה עמוד הבית + עמוד בו ממוקמת המטרה.

  9. לימודים כתב:

    הי,

    תודה על התשובה,

    אשמח לקרוא פוסט על הצבת מטרות, איך עושים זאת ולמה זה טוב?

  10. לימודים כתב:

    דרושה הבהרה,

    אם הקוד יהיה רק בדף הבית, כל הסטטיסטיקות יהיו רק לדף הבית?
    או לכל דף באתר?

    בהוראות של גוגל מופיע:
    Copy the following code, then paste it onto every page you want to track immediately before the closing

    הם אומרים שזה צריך להופיע בכל דף שרוצים עליו מידע, בלי קשר למטרות???

    תודה.

  11. admin כתב:

    לכל עמוד באתר, אין דאגה :)

  12. admin כתב:

    אתה יודע מה, נעבוד על זה :)

  13. אתר בפייסבוק כתב:

    שני – תודה על הקישור ועל הטיפ – כבר מיישם – פשוט תענוג לקרוא את הבלוג שלך, פשוט – ישים !!!

  14. אבישי קמינר כתב:

    קודם כל רציתי לומר לך תודה על המידע החשוב והיעיל הזה.
    אני יודע שאחד הגורמים החשובים לגוגל הוא זמן טעינת הדף. כל סטיה גוררת "ענישה " וירידה בערך המשוקלל של האתר. ישנם מס' גורמים שיכולים וחלקם ציינת, להאט טעינה- תוסף חברתי של פייסבוק, תוסף אהבתי של פייסבוק, ואני חושב ואולי אני טועה, גם תגיות (של התוכן באתר שלנו).
    נראה לי, שלמרות הכל, בגוגל התחילה להבין את חשיבות התוספים הללו, ויתכן בעתיד שמשום שהם מהווים פרספקטיבה של רלוונטיות האתר, אולי יתחסו אליהם באופן מעט שונה (אולי אפילו ייתנו יותר משקל לתוסף חברתי המעיד על אהדה של הדף).
    אגב זמן טעינה, האתר שלי קיבל ציון 92 (יש!!! עברתי את הבחינה :-) ).

    אז שוב תודה על האינפורמציה המעשירה
    אבישי

הוספת תגובה