RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים
15
אפריל

היי, שלום! שבוע טוב :) זוכרים אותי????

חוזרים לשיגרה!!

אני יודעת, לא כתבתי כאן שנים…אני אגיד לכם תכלס, אני מאמינה שאין מה לכתוב פשוט לא כותבים, אני לא בקטע של מחזור שכתוב או תרגום חומרים. לכן, העדפתי לשמוע על שתיקה. מה שכן, בזמן האחרון מצטברים מספר דברים חדשים. אז החלטתי כן, לעורר את הבלוג, וכן לשתף אותכם.

אז נתחיל עם פוסט אורח של ליאור ברקן, חבר קרוב, ובין האנשים הבולטים בארץ בתחום ה NLP.

תהנו מהפוסט – ונשמח לשמוע אחרי זה בתגובות, מה דעתכם :)

בשבוע שעבר נכנסתי לאתר אינטרנט ששמו שמור במערכת. הגעתי אליו, בפעם הראשונה, לאחר שחיפשתי בגוגל שירות, לו הזדקקתי באותו הרגע. אחרי ששיניתי את הביטויים לתחום מקביל (להגנה על פרטיותו) זה בערך מה שקיבלתי:

"רואה חשבון הוא אדם אשר רואה חשבון ובזמן ראיית חשבון הוא מתמחה בהנהלת חשבונות ובעיקר בתחום החשבונאות. אם ניקח רואה חשבון טוב, הוא יעזור לנו עם מיסים, מימון, ביקורת חשבונאית, ובעיקר אם אנחנו עוסק מורשה, עסק עצמאי או עוסק פטור המעוניינים בפתיחת תיק במס הכנסה…".

הטקסט הזה, שנראה כאילו נכתב על ידי תוכנת ספינר (או אדם עילג במיוחד) מיועד למטרה אחת בלבד. המטרה שלו היא לנסות לאותת לגוגל שהוא קשור לתחום ראיית החשבון. השאלה היא, מה יקרה אם אדם אמיתי יפול בטעות לתוך העמוד הזה?

למה בכלל להתעסק עם מילות מפתח?

הטקסט, עליו נפלתי באתר ההוא, לא נכתב עבור בני אדם. הוא גם לא נכתב על ידי מישהו שמבין משהו ב-SEO, אלא ברוב הסיכויים על ידי חאפר קידום. קצת לפני תקופת "גלגל הפלאים" של גוגל, מקצועני ה-SEO שמו לב למשהו מאוד מעניין. האלגוריתם של גוגל החל להראות סימני תבונה.

הוא החל לשייך ביטויים הקשורים לנושא המרכזי ובכך להבין יותר את מה שאנחנו כותבים. בעיקרון, אם נכתוב טקסט רגיל ונשלב בו קצת שפה מקצועית, גוגל עדיין יצליח להבין שמה שכתבנו קשור לנושא. גם חאפרי ה-SEO הבינו את הרעיון.

אחרת הטקסט הקודם היה בנוי רק מהביטוי "רואה חשבון". הוא אפילו היה נראה כך: "רואה חשבון רואה חשבון וכשהוא רואה חשבון, יש לו תיאבון". הסיבה שהם כותבים בצורה הזאת היא כי הם לא מבינים מהי המהות האמיתית של קידום אתרים.

מה המהות האמיתית של קידום אתרים ב-2012?

מקדמי אתרים היום כבר מתחילים להבין את המהות האמיתית של קידום אתרים. בהתחלה רשת האינטרנט היתה קטנה מאוד ודי משעממת. היו מעט מאוד אתרי אינטרנט, שנראו כמו מאמרי וורד מעוצבים זוועה. אם לא הכרת אותם, לא ידעת שהם קיימים. אם לא ידעת, לא נכנסת.

עד מנועי החיפוש, האינטרנט היה רשת טכנית, אבל לא רשת אתרים. מנועי החיפוש חיברו עבורנו את האתרים והפכו אותם לנגישים. פתאום היה אפשר "לגלוש" באינטרנט ולגלות אתרים. ואז החלה המלחמה הגדולה, להיראות לעין. אם לא היינו מופיעים בתוצאות החיפוש, לא היינו קיימים. המשחק היה קידום אתרים.

ועדיין זה היה חיפוש ונגמר. התכנים לרוב היו חד פעמיים ולא היתה לנו סיבה להיכנס לרוב האתרים יותר מפעם אחת. הפורומים, הבלוגים ואתרי ה-web2.0 שברו את חוקי המשחק. תוכן מתחדש כבר לא היה תחומם הסגור של אנשי קבוצות הדיון והצ'אטים. פתאום, אנשים התחילו לחזור לאתרים שוב מרצונם החופשי. שם המשחק השתנה אז לקידום תכנים.

אז הגיעו הרשתות חברתיות. עכשיו, שם המשחק כבר לא היה "לאיזה בלוג אני מנוי" ו"איזה מידע אני צובר לעצמי כשאני לוחש מיי פראשס". עכשיו, שם המשחק הפך להיות "תראו מה קראתי!" או "בואו תקראו מה כתבתי". הפואנטה שלי היא כזאת – עם הזמן, המוח האנושי נהיה יותר נגיש.

מצד אחד, הוא נהיה יותר נגיש למנועי החיפוש. הבוטים "קוראים" את מה שאנחנו כותבים ובהתאם לכך (ולקוד ולקישורים הפנימיים והחיצוניים וכן הלאה) הם ממליצים עלינו כיותר רלבנטים בתוצאות. מצד שני, המוח שלנו נהיה יותר נגיש לאנשים. היום, יותר מתמיד, אם מישהו אוהב את המחשבה שלך, קל לו להעביר אותה הלאה.

המהות של קידום אתרים היא כבר לא "איפה אני בגוגל" או ביאהו או בבינג. המהות של קידום אתרים היום היא הרבה יותר חכמה. הרבה יותר פסיכולוגית אם תרצו. זה מתחיל במחקר מילות מפתח ומסתיים בהנעה לפעולה. שם המשחק היום הוא קידום המרות.

איך מחקר מילות מפתח הופך להאקינג למוח?

מחקר מילות מפתח נכון פורץ לאנשים את המחשבות. אנחנו משתמשים בכלים שמיועדים לבדוק איזה מילים אנשים מחפשים וכמה מחפשים אותן. כשאנחנו יודעים מה אדם חיפש, אנחנו יודעים מה הוא חשב ואיך הוא חשב.

לדוגמא, מישהי מחפשת "למה בן הזוג שלי משקר". באותו הרגע יש לה בעיה. היא מחפשת פיתרון. לא מעניין אותה שום דבר אחר. בן הזוג שלה משקר לה והיא רוצה לדעת למה. אם נדע מראש שאנשים שמחפשים "למה בן הזוג שלי משקר", מחפשים גם את הביטוי "בלש פרטי", את הביטוי "שפת גוף" ואת הביטוי "איך בוחרים גרזן טוב לחיסול בן זוג בוגדני", יש לנו התחלה של משהו.

ב-NLP (ידענו שזה מגיע) אנחנו מדברים המון על המפה החשיבתית של האדם. אם נרצה לתמצת את העניין, נגיד שלכל אחד מאיתנו יש עולם פנימי. בהתאם לדרך בה אנחנו תופסים את העולם אנחנו גם בוחרים את המילים שלנו. אם עוד מישהו משתמש במילים שלנו, זה סימן עבורנו שזיהינו מישהו שחושב כמונו ונוכל לסמוך עליו.

איך משתמשים נכון בקידום אתרים כדי להעביר לקוח את כל משפך השיווק?

במילים אחרות, כשאנחנו מוצאים את מילות המפתח, של הקהל הממוקד שלנו, אנחנו למעשה יוצרים קשר עמוק איתו. אם נכתוב תכנים לגולש שלנו ונשזור בו מילות מפתח, נגדיל את הכימיה איתו ונוכל להניע אותו לפעולה בקלות רבה יותר.

זה מתחיל מהכותרת. אחרי שהבאנו את הביטוי למקום הראשון, נרצה שהגולשים ילחצו על הקישור. האמת היא שאין לגולשת סיבה ללחוץ על קישור שהכותרת שלו היא "שקר, בלש פרטי, חקירות מס" אם בקישור שלאחריו כתוב "בעלך משקר לך? 7 דרכים לדעת אם הוא גם בוגד".

באותה שיטה בדיוק ננהג כשזה מגיע לתיאור. הסתיים לו עידן דחיפת מילות המפתח בטירוף היסטרי. זה הרי לא קוד סודי שרק גוגל יראה. אלא אם האתר בעמוד שני, שלישי או יותר ואז זה קוד סודי מאוד שאף אחד לא באמת יראה.

השלב הבא הוא כתיבת התוכן. אני לא מתכוון ללמד פה את "אומנות הכתיבה השיווקית". עם זאת, אם מה שכתבת מעניין וקשור לנושא וזה ברור לגולשים עוד מהכותרת, הם יקראו את מה שכתבת. אם בנית טקסט נכון, גם הנעת את הגולשים לבצע פעולה מסויימת. ואם הפעולה הזו היתה קשורה למילות המפתח, רוב הסיכויים שהם יבצעו את הפעולה.

לסיכום, שימוש במילות מפתח במאמר יכול להפוך אותו גם לקריא ויעיל להמרות באתר, אם רק נתחיל להבין את חשיבת הלקוח הפוטנציאלי שלנו. לכן, נשתדל ככל האפשר להמנע מכתיבת מאמרים שבנויים ממילות מפתח ומילות יחסות. אחרי הכל, אף אחד לא רוצה שיזלזלו בתבונה שלו.

נשמח לשמוע מה חשבתם על הפוסט, האם יש צדק האם לא? קיצר, השמיעו קול!

Facebook comments:

15 תגובות על ”איך האתר שלך יכול להמיר פי 3 בעזרת מאמרי SEO?“

  1. שי כתב:

    תודה ליאור, כתיבה מרעננת שמבהירה את הפואנטה
    ותודה שני על הבמה שנתת

  2. מקס כתב:

    תודה על הפוסט!
    ובטח שיש צדק כי עכשיו המוח מביא לתוצאות הראשונות ולא הכסף אם התוכן העלוב!

  3. אליקו כתב:

    יפה. בהצלחה עם הקאמבק.

  4. TopGet כתב:

    מאמר מעניין ומתייחס לנושא חשוב. מחקר של מילות מפתח יכול באמת להיות כלי להבנת הראש של הלקוח, אבל במידה ותוצאות המחקר זה הינן אמינות.
    לכל אלה שמתעניינים במחקר מילות מפתח לצורך קידום, שיווק או ניתוח תחרות, אני ממליץ על כלי חדש, שהינו חינמי (נכון לעכשיו) המאפשר איתור מילות מפתח, כולל מיקומים, חיפושים, כמות מודעות פרסומיות לפי אותו ביטוי, השוואה למתחרים, בניית אסטרטגיית פרסום וקידום ועוד מגוון אפשרויות לסקירת הנישה. הכלי מותאם במיוחד לסגמנט העברי (אתרי .co.il).
    לפרטים בקרו באתר: http://he.statpr.com

  5. עריכת וידאו כתב:

    חשוב לדעת! תודה

  6. tisotzolot כתב:

    פוסט מענין תודה

  7. טל כרם כתב:

    פוסט מצויין, אני מיישם אותו בהצלחה.

    תודה שני!

  8. חבילות ספורט כתב:

    יש כבר פוסט שקשור לקידום אתרי תיירות המתמחים בחבילות ספורט?
    חייבים לקדם את הנושא הזה

  9. שרה כתב:

    זה עדיין רלוונטי?

  10. ליאור לוי כתב:

    מסכים עם כל מילה! פוסט מצויין ואיכותי!
    תודה רבה :)

  11. electronicigarette כתב:

    אחלה פוסט, מאד מרשים.

  12. TheFuture כתב:

    עידן דחיסת מילות המפתח לדעתי נעלם מהעולם כבר לפני זמן רב מאוד. לפני מספר שנים אני זוכר מאמרים שהסבירו לך כמה אחוזים בדיוק צריכה להיות מילת המפתח שלך מהטקסט כולו, מספר שישתנה עם התקופות ונע בעיקר בין 3-7% (כלומר 3-7 פעמים בכל 100 מילים).
    אני לא חושב שמספרים כאלו עדכניים ובאמת הופעה של מילת מפתח מספר מסוים בדיוק של פעמים תגרום למאמר להפוך הפלא בפלא לאיכותי ביותר בתחומו. עם זאת, כבר אז גוגל ידע לזהות דחיסת מילות מפתח כאובר אופטימזציה והדריכו אותנו להימנע מזה.
    בכל אופן, כיום גוגל הוא מנוע חיפוש סמנטי, הוא יודע לקשר את המאמר שלך גם לשאילתות נרדפות/קשורות/דומות/מתורגמות לפיכך מומלץ כיום להשתמש במילת המפתח שלך בוריאציות שונות, מילים נרדפות וקשורות.

    נ.ב
    שמעתי שמומלץ לשים את מילת המפתח בTITLE, כותרת(H1), בפסקה הראשונה באמצע ובפסקה האחרונה..
    כדי להשתמש במילות המפתח בצורה מיטבית מומלץ להכניס גם ביטויים קשורים, דומים, נרדפים או מתורגמים למילת המפתח.

  13. TheFuture כתב:

    מחקר מילות מפתח הוא נשוא חשוב, בסופו של דבר הגולשים מחפשים משהו, והמטרה שלנו, היא לתת להם את מה שהם מחפשים.
    אם תוכל לדעת טוב יותר מה הגולשים מחפשים, תוכל לתת להם גם תשובות טובות יותר.
    הטריקים הישנים הללו אשר ציינתה בפוסט, לא עובדים כל כך טוב בגוגל כיום. לגוגל יש שיטות טובות יותר לדעת האם התוכן הוא רלוונטי ושימושי לגולש. הם בודקים את זה באמצעות פרמטרים כמו Bounce Rate אשר יכולים להצביע באופן יותר טוב על מידת ההתאמה של האתר לשאילתה.

  14. אקס שופ כתב:

    מקדם אתרים כיום הוא הרבה יותר מזה. הייתי ממליץ לשנות את שמו ל"משווק אינטרנט". מקדם אתרים צריך להתעסק עם כל עבודת השיווק מול הלקוחות על מנת לבנות קהילה הולכת וגודלת עבור המותג.
    היכולת של גוגל לזהות שדות סמנטיים באמת משתפרת מיום ליום. טיפ קטן למי שמחפש מילים שגוגל מחשיב לדומות, יכול לחפש בגוגל את השאילתה הבאה:
    ~keyword -keyword
    ~מילת מפתח -מילת מפתח
    השאילתה מציגה תוצאות בהם לא מוזכת המילה "מילת המפתח", לעומת זאת מציגה תוצאות בהם מוזכרות ביטויים דומים. לדוגמה: "מילות מפתח".

  15. אייל קוים כתב:

    פוסט מעניין ונחמד למרות שעדיין ישנם המון אתרים שכמות מילות המפתח גבוהה וממוקמים בדפים ראשונים

הוספת תגובה