RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

google adwords,קמפיין מממן,PPC

בוקר אור!

מה שלומכם היום?

טוב, אז היום הוא יום מיוחד! אחותו של בן זוגי מתחתנת, מזל טוב אלינה ומיקי!!!! :)

אתמול ליאור ברקן, דיבר על כיצד לכתוב קופירייטינגמעולה, וכיצד קופירייטינג מעולה ייסע לכם לקדם את הרווחים שלכם משמעותית. היום נדבר על דרך נוספת לקידום הרווחים שלהם ברשת, שמתחברת יופי לפוסט של אתמול. קידום רווחים באמצעות PPC.

ביקשתי מיגאל שיחבר לכם את הפוסט הטוב ביותר, על מנת שתוכלו להפיק את המסקנות הנכונות ולבצע שינויים כבר עכשיו בקמפיין שלכם, וכמובן לצפות כבר ממחר לתוצאות טובות יותר :)

יגאל, הבמה שלך

זה קורה לכולנו, כולנו מושפעים מרחשי הסביבה. היום, בעלי עסקים קטנים בינוניים וגדולים כאחד, יודעים שהם צריכים להיות בגוגל. גם אם זה בצורת קידום אתרים אורגני וגם אם זה בצורת קידום ממומן. כשרוצים קידום אתרים אורגני פונים לחברת קידום אתרים. לעומת זאת, כשרוצים קידום ממומן (PPC) מה עושים?

אם אתה בעל עסק ממוצע, אז אתה תעשה את זה לבד. אני לא מאשים אותך על הטעות החמורה הזו שלך, אתה פשוט לא אשם. יש עליך לחץ חזק מהסביבה ובמיוחד מגוגל. גוגל לא באמת דואגת לך או להצלחת העסק שלך. גוגל קודם כל דואגת למשקיעים שלה, ובצדק. זה בדיוק מה שאנחנו עושים דואגים למשקיעים (למשפחה) שלנו.

בתוך כל התהליך הזה אתה נופל בין הכיסאות!

אתה מבין? בשורה התחתונה, גוגל רוצים להרוויח כמה שיותר כסף, מהסיבה הזו הם עושים את גוגל אדוורדס, פלטפורמת ה-PPC שלהם, נגישה ככל האפשר. הם מנסים להציג אותה כמנגנון פשוט מאוד שכל אחד יכול לעשות. על כך, אני לא יכול להתווכח. כל הכבוד לגוגל שהם הורידו בצורה כזו את רף הכניסה לעולם ה-PPC כך שכל אחד יכול לעשות את זה. רק מה? יש כאלה שיעשו את זה רע ויש כאל שיעשו את זה טוב…

לפני בערך שנה, עזרתי לחבר לתקן קמפיין אדוורדס שהכניס אותו לחוב של 40,000 ש"ח. עד כדי כך גוגל יכולים להיות מסוכנים. האשמה היחידה שלו כפי שאני רואה אותה, היא שהוא לא פנה לאיש מקצוע שיכל לחסוך לו הרבה יותר כסף…
אני אספר לך, את סיפורו של הקמפיין הזה ואיך תיקנתי אותו בהמשך…

בינתיים, שני ביקשה ממני שאני אכתוב פוסט שמלמד בעלי עסקים PPC. לצערי הרב, פוסט כזה הוא בלתי אפשרי. אני לא באמת יכול לסכם 4 שנים של ניסיון בפוסט אחד, עם זאת, אני יכול לכתוב פוסט שמסכם את הטעויות הנפוצות שרוב בעלי העסקים עושים, כולל הבחורצ'יק מלמעלה עושים… וכנראה גם אתה…

  1. לרכוש כמעט כל מילה אפשרית – הטעות אולי הכי פופולרית של בעלי עסקים זה החמדנות. לחשוב שכל מילת חיפוש עם שורש של תחום העסוק שלנו, קשורה אלינו. לדוגמא, אם אני חנות אופניים, אני לא אמור לקנות את המילה "אופניים", למרות שזה נשמע הגיוני. לא כל מי שמחפש את המילה אופניים, רוצה לקנות אופניים. יש כאלה שאולי מחפשי תחרויות אופניים ויש כאלה שמחפשים שבילי אופניים. תחשבו טוב-טוב, האם הגולש מביע כוונה כלשהי במילת חיפוש…
  2. לרכוש מילים רק בהתאמה רחבה – טעות זו, היא מאוד נפוצה גם כן. בגוגל יש 3 סוגי התאמה למילות מפתח. אם הגעת לשלב הזה ואינך יודע מזה "התאמה רחבה", "התאמה לביטוי", "התאמה מדוייקת", סימן שכנראה הפסדת אלפי שקלים בדרך. עומדות בפניך 2 אפשרויות, או ללכת ללמוד או לשכור איש מקצוע. גוגל לא סתם המציאו 3 סוגים בהן ניתן לכוון למילות מפתח ולכן, ההמלצה שלי היא להשתמש בכולן ולכוונן אותן בהתאם לתוצאות.
  3. לכוון למקום הראשון בתוצאות – זו תופעה מאוד נפוצה בקרב ישראלים. לישראלים יש אגו שגורם להם להתנהג כמו נעל בית לפעמים. זה פשוט גורם לי לצחוק. כשישראלי, רואה את המתחרה שלו במקום ה-1# בתוצאות הממומנות, הוא רוצה להיות שם! מעליו! זו טעות, גם שלך וגם של המתחרה שלך.המיקום הראשון בתוצאות לא מתאים לכולם. צריך לבחור במיקום שהכי רווחי לנו…
  4. לא לבטל את רשת התוכן – בגוגל יש רשת חיפוש ורשת תוכן. שניהן טובות ומתנהגות שונה… כשבונים קמפיין בגוגל, רשת התוכן מופעלת בצורה אוטומטית. רוב האנשים או ששוכחים או שלא מורידים את הסימון בכוונה.זו טעות חמורה, מאחר וקמפיינים לרשת התוכן בונים בצורה שונה לגמרי! ההמלצה שלי היא לבטל את הסימון בכל מצב. אם כבר רוצים ללכת על קמפיין ברשת התוכן, אז לבנות קמפיין נפרד.
  5. לחשוב שמי שמשלם הכי הרבה נמצא במקום הראשון – עוד משהו שנזכרתי בו. זוכרים את הישראלי שמתנהג כמו נעל בית? אז זהו, שגם אם זה משתלם למקם מודעת פרסום במקום 1#, אז האלגוריתם של גוגל לא עובד על פי מי שמשלם הכי הרבה.זה תופעה די נפוצה שמקום 1# משלם פחות כסף לקליק מאשר מקום 2#. זה בעצם מה שמאפיין איש מקצוע טוב בתחום. איש מקצוע טוב, יודע להוריד את העלויות. זה הערך המוסף שלו… אני נותן לך הצצה קטנה לאיך זה עובד:
    – דוד משלם 20 אגורות לקליק. על כל 1000 תצוגות של המודעה שלו יש לו 10 קליקים, גוגל מרוויחים 2 ש"ח.
    – גבי משלם 5 אגורות לקליק. על כל 1000 תצוגות של המודעה שלו יש לו 100 קליקים, גוגל מרוויחים 5 ש"ח.
    אני בכוונה השתמשתי במס' נמוכים. אני יודע שאי אפשר לקנות קליק ב5 אגורות. השורה התחתונה היא שגבי משלם פחות כסף לקליק אבל גוגל מרוויחים יותר כסף. שאלה רטורית, למי יותר משתלם לגוגל לתת עדיפות במקום הראשון?
  6. לכתוב את אותן מודעות לכל הקמפיין – אחד הטריקים/לא טריקים שמשתמשים בהם בשביל להופיע גבוה יותר, זה פשוט לכתוב מודעה טובה יותר. אחת הטעויות הפופולריות ביותר, זה כתיבת מודעה אחידה לכל הקמפיין. זו טעות!!! המודעה צריכה להיות כמה שיותר תואמת את מה שהמשתמש חיפש…
  7. . לא לבצע מעקב – הגענו לטעות הכי חמורה! לא לבצע מעקב… לכל אחד מאיתנו, יש פעולה שאנו רוצים שהלקוח ייצבע באתר. אם זה רכישת מוצר או אם זה מילוי טופס עם פרטים. הטעות החמורה ביותר היא לא לעקוב אחר הביצויים של הקמפיין ביחס לתוצאות המתקבלות.זו פשוט חובה מבחינתך לדעת מאיזה מילת חיפוש/מודעה הגיעה כל מכירה/ליד. אם אתה לא יודע, לעולם לא תוכל לשפר את הקמפיין שלך. אם אתה לא עוקב אחר ההצלחה שלך, אין לך בכלל מה להתחילן קמפיין באדוורדס. תפרוש מראש.
  8. לבצע מעקב לפי פרמטרים שגויים – הגענו לחלק האחרון. יש כאלה שהם טוענים שהם עוקבים אחרי ההצלחה שלהם. הבעיה היא, שהם עוקבים אחרי נתונים לא נכונים. כמות החשיפות או כמות הקליקים, לא מעניין בכלל. הדבר היחיד שיכול לעניין זה כמה כסף עשית מזה? האם משתלם לך להחזיק מילת מפתח שמביאה הרבה קליקים אך לא מביאה מכירות?האם חשיפה עוזרת לך איכשהו?לעקוב אחר הפרמטרים הלא נכונים, זה כבר לא טעות. זה בורות.
  9. עכשיו כשאני מסתכל על הרשימה הנאה הזו, אני רואה שהחבר שנכנס לחוב של 40,000 ש"ח בגלל אדוורדס, עשה את כל 8 הטעויות הללו.

    הסיפור הוא כזה… הוא הריץ קמפיין ששרף לא הרבה כסף. הוא לא עקב אחרי כלום ורק ידע שיש לו כמות לידים (השארת פרטים) מסויימת ביום וכמות כסף שהוא זורק לפח של אדוורדס. כשהתחלתי לעזור לו, גיליתי שהמחיר שהוא משלם לליד הוא בערך 200 ש"ח. אני מנייאק אם חברות פסיכומטרי יכולות להתמודד עם ליד בגובה 200 ש"ח.

    עשיתי לו כמה תיקונים ושיפוצים. בעיקר תיקנתי את הטעויות הכתובות כאן.

    בסופו של דבר, הגענו למצב של בערך פי 5 יותר לידים בכמעט פי 20 פחות כסף. כלומר 12 ש"ח לליד. כך עושים כסף באינטרנט חברים…

    אני לא נכנס לך לתחום העיסוק שלך, אני לא מתיימר לעשות את מה שאתה עושה. אז בבקשה תעשה לעצמך טובה, ואל תתיימר לעשות את מה שאני עושה. פשוט תעשה לעצמך טובה ותחסוף כסף. תשכור לעצמך שירותי קידום ממומן מקצועיים מאנשים שיודעים לעשות את זה כמו שצריך.

    ושלא יהיה אי הבנה, השירותים שלי לא למכירה. אין לך מספיק כסף לשלם לי.

    שיהיה בהצלחה!

     

Facebook comments:

14 תגובות על ”8 טעויות נפוצות שבטח גם אתה עושה בקידום ממומן (PPC)“

  1. אבי כתב:

    יגאל, אני מאוד מעריך אותך. אבל למה לכתוב בצורה כזאת מתנשאת?

    (מקווה שהתגובה תעבור את הצנזורה)

  2. גלעד כתב:

    יש עוד הרבה טעויות/טיפים לשיפור.
    כמו חלוקה נכונה ל – AdGroups, A/B Testing ועוד ועוד…

  3. אדי זבלונוב כתב:

    ליגאל ושני אחלה פוסט!
    כאיש PPC מקצועי אני נתקל לא פעם בלקוחות שאומרים לי למה לשלם לך אם אני יכול לעשות את זה לבד. בדרך כלל התשובה שלי היא בהתאם ללקוח כאשר הלקוח מלמד פסיכומטרי אני עונה לו למה ללקוח שלך כדאי לשלם לך על קורס אם הוא יכול ללמוד לבד?
    עבודה מול לקוחות הם בעלי עסקים היא קשה כמו כל בעל עסק הוא רוצה להוציא את המינימום כדי לקבל את המקסימום!
    אני חייב לציין שציינת את השמונה הטעויות הכי קריטיות שיש בתחום אלה כי יש עוד אלף ואחת טעויות שאנשים מבצעים. כמו שהם לא מורידים את האפשרות שהמודעות יופיעו באופן שווה ואתה תבחר את מה להוריד ולא שמערכת תבחר לך את המודעה הטובה ביותר מבחינתה. או לא להגדיר את המודעה רק לשעות שהעסק פעיל בהם אם זה למשלוחים וכו'

    ושוב אני אציין את הפוסט הזה לטובה כי הוא באמת נוגע בדברים החשובים כמו שאתה תמיד יודע לעשות יגאל :)
    אני כבר מחכה בקוצר רוח לשבוע הבא לכנס שלך אולי יצא לנו סוף סוף להיפגש ולהחליף כמה מילים.

    יום טוב,
    אדי זבלונוב.

  4. עידו כתב:

    יגאל רציתי להגיד לך שבגללך אני לא עובד
    נסעתי ברכבת בשביל לנצל את הזמן
    ובמקום זה אני קורא פוסעים שלך באייפון
    דבר ראשון תשדרגו את הבלוגים לגירסאות מובייל
    ו
    זה לא יפה להשתלח ככה באנשים ההפסדים הכספיים מספיק כואבים להם

    עידו

  5. זאביק כתב:

    האם לדעתכם להביא ליד במחיר של בין 150-200 ש"ח לתחום של עורכי דין שהוא תחום עמוס מאד זה יקר?
    קחו בחשבון שכל תיק שעו"ד סוגר בפגישה מתחיל ב-10,000 ש"ח שכר טרחה.
    אשמח לדעתכם.

  6. שמעון קוטג' כתב:

    עולה בזול, עולה ביוקר. כן כן, בדרך כלל הקמצנים/חסכניים משלמים פעמיים.

    קשה להאמין שאנשים לא מבינים שבכל תחום יש עקומת למידה. לעקומה הזאת יש מחיר של זמן וכסף.

    זה נכון בתחום התוכנה, כושר, דייטינג, ריקודים וכמעט בכל תחום בו ניתן לפתח כשרון.

    אנשים כנראה לא שמעו על המושג של סינרגיה. עדיף שכל אחד יתמקד במה שהוא עוש הכי טוב, אלא אם כן הוא מעוניין לפתח כישור נוסף, כמו שיווק באינטרנט.

    מאמר מעולה!

  7. "חומוסים" לא מתים - הם רק מתחלפים כתב:

    מי שלמד קצת על אדוורדס וחשב על כך מבעוד מועד היה צריך לפענח את הנוסחא – לכל קבוצת מודעות – לא יותר מ-10 מילות מפתח, אלא אם מדובר במיתוג – וגם אז, כדאי לפצל את הקמפיין, כדי להוזיל את עלויות הקליקים.

    הפוסט הזה בהחלט חשוב, אבל מי שבאמת יודע לעבוד עם אדוורדס – זה די טריוויאלי – ומי שלא, שיפרוש, כי חבל על הכסף…

  8. עידו כתב:

    שלום זאביק,

    זו בכלל לא שאלה. ברור שכן. צריך ללכת מלמעלה למטה, אם על תיק אתה מקבל 10,000 ₪ ונניח שאתה מוכן לשלם 10% "עמלת סוכן" ונניח שיחס ההמרה שלך לסגירה (אחרי כמה לקוחות אתה סוגר מכירה) הוא אחד לשלוש, אז אתה יכול לשלם 333 ₪ על ליד איכותי. פשוט.

    מה שיגאל מציין כאן ואני כמובן מסכים איתו זה נושא האופטימיזציה, למה לשלם 200 ₪ אם אפשר פחות?

    זה כמובן מאד מורכב ותלוי בתחומים וכו' אבל מהות ההתמחות היא אופטימיזציה.

  9. יוסי ברזני כתב:

    ADWORDS זה מסובך, ואני מסכים שכל בעל עסק שלא בקי בתחום ורוצה לעשות קמפיין ב-ADWORDS שישכור שירותי מומחה.

  10. לירן כתב:

    זה מזכיר לי שיחה עם היועץ מס שלי, הוא סיפר שהוא עשה קמפיין PPC לעצמו וכמה שזה שורף לו שבתות וזמן פנוי ולאחר מכן שאל מה יהיה המחיר אם אני אעשה את זה עבורו.

    בשנייה שהוא הבין שזה יעלה לו כסף (לא 100 ש"ח בחודש) הוא פתאם אמר שזה לא כל כך נורא ושהוא מתחיל להבין מה הולך שם…

    לאנשים קשה לשחרר כסף על משהו שהם חושבים שהם יכולים לעשות לבד.

    עם יד על הלב – כמה אנשים פה קוראים לצבעי מקצועי כשהם צובעים את הדירה?

  11. אופיר כתב:

    אחלה פוסט!
    באמת טעויות שקל ליפול בהם…

  12. ניטרולינק - פרסום באינטרנט כתב:

    אני חושב שדוקא הטעות הכי גדולה זה לא להכין קמפיין מיוחד לרשת המדיה מכיוון שבעוד שברשת החיפוש כל המתחרים מתומחרים חזק כולל מתחרים בעלי תקציב כמעט בלתי מוגבל הרי שברשת המדיה הרבה מפרסמים לא משקיעים מאמץ או מבטלים את הפרסום לחלוטין למרות שישנם אתרים שיכולים להביא תוצאות לא פחות טובות ולעיתים אף יותר טובות מרשת החיפוש ולכן שם יכול להיות היתרון היחסי למפרסמים קטנים יותר.

  13. אדוונסמנט כתב:

    יגאל תודה על הפוסט.4 ו-5 היו הטעויות שלי. שיפרתי את הcampaign בזכותך.

  14. אבישי קמינר כתב:

    יגאל היקר וגם שני כמובן :)
    גם אני לפני שהכנסתי לעולם הקידום, ניסיתי את כוחי בתחום הקידום הממומן. אוי, כמה שזה כאב לי. מישהו כתב כאן שחומוסים לא מתים, הם רק מתחלפים- כמה שהוא צודק!!!
    גוגל מנסים להראות שקיפות מצד אחד, אבל השורה התחתונה היא שקידום ממומן באדוורדס דורש ידע מאוד נרחב, אליו נחשפתי לאחרונה, ואני מרגיש שצריך להיות מדען טילים, על מנת להכין קמפיין מוצלח.

    אנחנו הישראלים, תמיד מנסים לחסוך, הבעיה היא שבאדוורדס כל מה שנחסוך יהיה את החור שבגרוש, ולא יותר מזה… :)
    עם אדוורדס צריך להיות זהיר, מחושב, חכם ומתוכנן!

    תודה על הפוסט המדהים הזה, שחבל שמצאתי אותו רק היום 😉

    אבישי

הוספת תגובה