RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים
שיווק בפייסבוק

קרדיט ל .flickr.com/photos/outcast104

מקווה שכולכם נהנתם בחגיגות יום העצמאות (אני הייתי  בבמות של נתניה, וחייבת לפרגן היה ממש טוב! ) והתאוששתם מהעשן של המנגלים של אתמול ואכלתם טוב!

היום יש לנו פוסט אורח בנושא שיווק בפייסבוק, אבל לפני שאציג את הכותב, אני חייבת להודות לכולכם על הפרגון החם שקיבלתי שהכתבה במעריב התפרסמה (), אז שוב תודה !!! :)

 

אז את מי יש לנו היום? המליונר בפיג'מה (בעל הבלוג בנושא שיווק שותפים) החליט לקפוץ! אין צורך להגיד יותר מזה, תתכבדו!

בעל עסק יקר, בטח הפייסבוק שלך כבר מוצף במסרים כמו "שיווק בפייסבוק זה הדבר הבא", "אם אין לך דף בפייסבוק אתה לא קיים", ועוד… במקרה שעוד לא נתקלת במסרים מהסוג הזה, הם יגיעו אליך. הם הגיעו אליי, הם הגיעו לזוגתי והם הגיעו לבערך 50% מהאנשים שאני מכיר. יש עסק או אין עסק.

עיתונים כמו GLOBES ו-TheMarker מבצעים שטיפת מוח בנושא. כל יום קמים להם "חברות חדשות", "גורוים חדשים", "אנשים אשר מכנים את עצמם מקצוענים בשיווק ברשתות חברתיות ושיווק בפייסבוק בפרט".

ואני אומר די לכל הטירוף הזה! די לכל הספאם הזה!

רק קודם, אני צריך לספר לך משהו… אני צריך להסביר לך למה להקשיב דווקא לי ולא ל-1,274 (והמספר עולה…) "אנשי מקצוע" שצצים בכל יום ומטיפים לך על "שיווק בפייסבוק" ועל "שיווק ברשתות חברתיות". מעתה והלאה, בואו נעשה הסכם בינינו, ונקרא להם "ערפדים". כי בדומה לאופן בו "ערפדים" מוצצים דם, אותם האנשים מוצצים לי את ההנאה בבילוי בפייסבוק. בניסיון שלי, לתקשר עם חברים שלי. בניסיון שלי לראות שיווק יצירתי במיטבו.

בניגוד לכל אותם הערפדים, אני לא מוכר לך כלום. אני לא מנסה לסחוט/לשאוב ממך כל Retainer חודשי. אין לך כל סיכוי להיות לקוח שלי. אני סה"כ מנסה לעשות את הפייסבוק מקום טוב יותר. אני סה"כ רוצה לראות סטטוסים של חברים שלי, ולא של ספאמרים… אני רוצה שיתייגו אותי בתמונות שאני מופיע בהם ולא על פלאיירים.

לכן, בפוסט הזה, ברצוני להציג בפניך את הסיבות למה לא ללכת לכיוון של שיווק בפייסבוק ומדיה חברתית:

  1. קהל היעד בפייסבוק הוא לא פרואקטיבי. לצערינו, אין בעברית מילה תואמת ל-Proactive. במילון כתוב: "פרואקטיבי – שנוקט יוזמה ופועל מראש למניעה או לפתרון של בעיות צפויות". לכן, כל שיווק בפייסבוק או ברשתות חברתיות מוגדר בגדר "Interruption Marketing", זהו "שיווק מפריע".זה לא אומר ש-“Interruption Marketing” לא עובד, רק צריך יכולות קופירייטינג גבוהות בשביל להצליח בו. האם יש לך יכולות קופירייטינג גבוהות? האם יש לך כסף לשכור קופירייטר ברמה?לעומת זאת פרסום בגוגל או קידום אתרים אורגני בגוגל, פונה לקהל פרואקטיבי. קהל שמגדיל ראש ומחפש מראש פתרון לבעיות שלו. אפילו פרסום נכון באמצעות קניית באנרים פונה לקהל יעד פרואקטיבי.
  2. פתיחת עמוד בפייסבוק זה לא שיטת שיווק. אני יודע, אני יודע… כל אותם הערפדים טוענים שאם תפתחו עמוד בפייסבוק אתם תהיו משווקים במדיה חברתית. צר לי לאכזב אותכם, פתיחת עמוד בפייסבוק זה כמו לשים דוכן שמוכר תכשיטים במסיבת פיג'מות.פייסבוק, זו מסיבת פיג'מות אחת גדולה. האם הייתם מוכרים את המוצרים שלכם במסיבת פיג'מות? כמה אנשים מתוך המסיבת פיג'מות שלכם היו קונים את המוצר?תדמיינו מצב, בו אתם נמצאים במסיבת פיג'מות. מדברים עם החברים שלכם. נהנים מאינטרקציה עם בני המין השני. ולפתע מגיח לו מישהו, שאף פעם לא ראיתם ואומר לכם "בואו לשולחן שלי, אני מגניב!", האם הייתם הולכים? אז למה אתם חושבים שיעשו לכם לייק לעמוד? או יקנו מכם משהו דרך הפייסבוק?

    עם פתיחת פייסבוק הייתה שיטת שיווק, אז אפשר היה לוותר על כל התואר הראשון והשני בשיווק. לא ששם יש רמה גבוהה, אבל זה כבר סיפור אחר…

  3. שיווק בפייסבוק זה לא חינם. בהמשך לסעיף הקודם, שיווק בפייסבוק זה לא פתיחת עמוד בפייסבוק. שיווק בפייסבוק זה רק חלק מאסטרטגיה. שיווק נכון בפייסבוק דורש טכנולוגיה מתאימה, אנשים ובעיקר זמן. זמן הוא המשאב הכי יקר בעולם!!!האם תרצו לוותר סתם כך על המשאב הכי יקר בעולם?
  4. חשיפה ומיתוג שווים לתחת. אותם הערפדים מנפנפים לך תמיד במונחים  אבסטראקטיים כמו חשיפה, מיתוג ומיצוב. כמובן שכל אחד רוצה להיות מותג, אבל מכאן ועד לבזבוז כספים לא אחראי על שיווק בפייסבוק ומדיה חברתית יש הבדל גדול.אם אתם מודדים את כל ההצלחה של קמפיין השיווק שלכם בחשיפה, מגיע לכם להכשל. אם אתם לא נייקי, אדידס או קוקה קולה, הדרך היחידה למדוד הצלחה של קמפיין זה ROI או Return On Investment או בעברית "החזר השקעה" או בתחלס, "כמה כסף עשית מזה?"ואם כבר בנייקי עסקינן. לפני שנייקי התחילו למתג את עצמם או לפרסם את עצמם, הם פנו באופן ישיר לאתלטים ברחבי ארה"ב (תחילה באונ' אורגון) שילבשו את הנעליים שלהם. סטיב פריפונטיין האגדי היה מהראשונים אשר נעלו אותם.

    קרדיט לhttp://en.wikipedia.org/wiki/Diffusion_of_innovations

    ואם כבר מדברים על חשיפה ועל מיתוג. בשנת 1890, הגדיר הסוציולוג הצרפתי גבריאל טרדה את המודל שלו להתפשטות רעיונות. או בשפה שלנו למיתוג. כי מותג הוא בבסיסו רעיון וכשממתגים מפיצים רעיון:

    תהליך המיתוג מתחיל איפשהו באמצע של הגרף. ומי שאמור להיות הבסיס של המיתוג אלו ה-Early Adopters. במידה ואתם ממתגים בלי Early Adopters, אתם שורפים זמן וכסף… אצל נייקי, היו אלה פריפונטיין וחבריו שהיו ה-Early Adopters. כמה כסף נייקי השקיעו בשביל לשווק להם?

  5. לייקים בפייסבוק שווים לתחת. בסעיף הקודם, דיברתי על כמה חשיפה היא מיותרת. עכשיו אני רוצה לדבר על "לב ליבו של השיווק בפייסבוק" על פי הגורוים. כמה לייקים הצלחנו לצבור?! אתם באמת חושבים שאם גרמת למישהו ללחוץ לייק בפייסבוק גרמתם לו לאהוב אתכם אהבת אמת? ועוד כשהלייק הושג עם שוחד – "תעשו לייק ותקבלו שוחד".מה דעתך על ללכת על אסטרטגיה של תעשו לי לייק אם אתם אוהבים אותי אהבה חסרת פשרות? אני יודע שאני אוהב את קרוקס אהבה חסרת פשרות. אני יודע שללא קרוקס הייתי ממשיך לסבול בנעליים כואבות.מי אלה ריבוק שיבואו וידרשו ממני לעשות להם לייק?

    ואם אתם רוצים באמת לצחוק ולראות כמה הלייקים שווים לתחת, תראו את ה-40,000 לייקים של בנק דיסקונט. ילדות בנות 12 שמקללות…

    הדרך היחידה למדוד שיווק זה ב-ROI!

  6. אתם לא מעניינים אף אחד. יש רדיו מסויים, שכל המשווקים (הטובים לפחות) מאזינים לו. לרדיו קוראים WII FM או בראשי תיבות – What’s In It For Me. או בעברית "מה יש לך להציע לי?" זו בדיוק השאלה שכל משתמש שנחשף אליך ישאל את עצמו – "מה יש לך להציע לי?"אם כל שיטת המדיה החברתית שלך מתבססת על "אנחנו כאלה יפים", "אנחנו כאלה טובים", "שיחררנו מוצר חדש", או כל דברים שעוסקים בך, חבל על המשאב היקר ביותר – הזמן…מדיה חברתית זה אינטראקציה לא אינפורמציה. צריך להכנס לתוך הראש של קהל היעד ולנהל איתם שיחות. זוכרים שאמרתי שאני אוהב מסיבות פיג'מות? אז בואו נדמיין את עצמינו שוב במסיבת פיג'מות. אנחנו נהנים מהאינטרקציה, מדברים עם אנשים, כיף לנו… פתאום… מישהו ניגש לזולה שלנו ואומר: "תראו איזה חולצה יפה יש לי. זו החולצה הכי יפה בעולם. אני מוכר אותה במבצע של 20 ש"ח, לזמן מוגבל בלבד…", האם תקנו ממנו חולצה?

    לעומת זאת, אם יבוא בנאדם, ויתיישב בזולה שלך במסיבת פיג'מות. בהתחלה הוא סתם יחייך וישתוק. פתאום בזמן שאתם דנים במצב החסות בשטחים, הוא יתערב ויגיד: "איזה חאסות לדעתכם גודלות יותר מהר? העלים או העגולות?", יתעורר ויכוח שלם… לאחר שהדיון יוכרע בכך שהחסות העגולות טעימות יותר, יבוא הבנאדם ויגיד: "תקשיבו, יש לי חולצה עם ציור חסה מדליקה, אתם חייבים לראות אותה… אני מזמין אתכם למסיבת הפיג'מות שלי שבוע הבא… אני אראה לכם את החולצה שלי שם". במקרה הזה, סיכוי הרכישה יותר גבוהה. אפשר להמשיך את זה עוד ועוד…

    אבל אתם יודעים מה הרבה יותר חזק?!?! שהחבר הכי טוב שלך, זה שכבר יושב איתך בזולה ימליץ לך על חולצה עם ציור של חסה… אבל בשביל זה, הוא צריך כבר להיות לקוח מרוצה עם חולצה של חסה. בשביל זה, חשוב לנכס לעצמינו קודם כל את ה-Early Adopters, ואותם, אי אפשר למצוא במסיבת פיג'מות. אלא רק בחיפוש קהל יעד פרואקטיבי.

מתי ולמה כן להשתמש בשיווק בפייסבוק?

חשוב להבין, פייסבוק ומדיה חברתית, זו רק פלטפורמה. זו לא שיטת שיווק. במידה ויש לנו אסטרטגיית שיווק ופייסבוק עונה על האסטרטגיה, זה יכול להיות כלי טוב אבל ברב המקרים זה בודאות לא אמור להיות הכלי הראשון בו משתמשים.

לכן, במידה ויש לנו כבר כמות מעריצים (או Early Adopters) מסויימת, אנחנו יודעים מה ה-ROI שלנו ומה המספרים שלנו, יש לנו תקציב לא מועט על מנת לייצר שיחה ולא לשגר אינפורמציה והכי חשוב, יש לנו אסטרטגייה שיווקית – אתם יכולים לפנות לפייסבוק.

ומי שיש לו הפרעות קשב וריכוז

ואין לו כח לקרוא את כל מה שכתבתי, הנה המקומות בהם אני ממליץ לך לפרסם לפי הסדר הנכון:

  1. קידום אתרים אורגני. לכו רק על חברה שמתחייבת לכם לתוצאות ותוכל להסביר לכם כמה כל לקוח שווה לך…
  2. קידום ממומן בגוגל. לעיתים (תלוי בתחום העסק שלך) זו תהיה שיטה עדיפה על פני הקודמת. גם כאן אני ממליץ לפנות למקצוען אשר יכול להתחייב לעזור לך להבין את המספרים שלך, את עלות גיוס הלקוח שלך או בקיצור את ה-ROI שלך.
  3. פרסום באמצעות באנרים וקניית מדיה. אם זה באמצעות גוגל, אם זה באמצעות רכישת מדיה ישירה או בכל דרך אחרת… חשוב גם כאן שיעזרו לך להבין את המספרים… ומי שטוען שפרסום בבאנרים לא עובד, פשוט לא עשה פרסום אחד טוב… זה למעשה מקור ההכנסה הכי רווחי שלי.
  4. שיווק בפייסבוק. שוב, רק אם זה תואם את האסטרטגיה ורק כשאתם יודעים את ה-ROI שלכם ואת העלות גיוס לקוח שלכם.
  5. אולי החסרתי כמה דרכים שאמורות להיות באמצע ואולי אפילו לפני "קידום אתרים אורגני". כמו לדוגמא eBay או ZAP שבמקרים רבים עדיפים על כל השאר. הצגתי כן רק את המקורות הפופולאריים והמתאימים לכולם.

זהו, עד כאן התכנית של:

יגאל, צייד הערפדים.

-צ'או אמיגוס.

קרדיט ל flickr.com/photos/roscoe

 

Facebook comments:

41 תגובות על ”6 סיבות למה שיווק בפייסבוק זה לא בשבילך, ואחת אולי כן!“

  1. השל כתב:

    שאפו על המילים והתובנה. מסכים ומחזק, זה תופס לכל תחום ותחום ולכל עסק שרוצה לשווק את עצמו.

  2. ניר אדר כתב:

    מוריד את הכובע, פוסט מעולה

  3. איתן יריב כתב:

    הי,

    בהקשר לקידום אורגני אני מצטט – "לכו רק על חברה שמתחייבת לכם לתוצאות"
    לא הייתי זורק את זה לאוויר מבלי לפרש כי רבים מפרשים זאת לא נכון ומכאן מגיעים הלקוחות אשר מחפשים את "לא הגעת לא שילמתי"…
    אני אחראי על המיקום שלך?
    אני יכול להעריך על סמך תחרות נוכחית בלבד. לצערי הרבה תלוי גם בך ובשיתוף הפעולה בינינו.

  4. Pjs כתב:

    איתן,

    אם אתה לא מביא לקוח לתוצאות תחזיר לו את הכסף. הלקוח לא בא אליך בשביל קידום אלא בשביל לראות עוד לקוחות…

    זה כמו ללכת לחברת יח"צ ושהם לא יתחייבו לתוצאות כי הם בעצם לא בעלי העיתונים שהם מבטיחים לך פרסום בהם. אז זה נראה לך הגיוני לשלם כסף לחברת יח"צ כדי שהם יתאמצו להכניס אותך לעיתונות?

    אותו הדבר עם קידום אתרים. אם אתם לא מספיק מקצועיים בשביל להעריך את היכולות שלכם, אז לא מגיע לכם לקוחות!

    בהצלחה.

  5. בני כהן כתב:

    כל הכבוד קלעת בול, אחלה פוסט, שאפו.

  6. מיכל כהן כתב:

    יגאל, הדברים שלך מאד חזקים ונחרצים. יש לך אתרי שנמצא במקום הראשון על שיווק באינטרנט. אני מניחה שמגיעים אליו לא מעט גולשים שמתעניינים בשיווק בפייסבוק. למה אתה לא מעביר את המסר שם?

  7. פבל ישראלסקי כתב:

    מסכים איתך איתן, משום מה רבים מסתכלים על SEO כעל שירות כמו כל שאר השירותים ותמיד עולה השאלה האם חברה יכולה להתחייב לתוצאות.

    אז התשובה היא שהיא לא יכולה.

    אם הלקוח משלם עבור תוצאות (שזו אמורה להיות המטרה), אפשר לקבל אינדיקציה על סמך תוצאות שהגיעו לקוחות אחרים של החברה, איזו תדמית יש לה בשוק ועוד.

    למעשה חברת SEO שמתחייבת לתוצאות עוברת על החוק מבחינתי ולעולם לא אעבוד איתה. איך ללא ידיעת האלגוריתם אפשר להתחייב לתוצאות? זו פשוט מרמה :)
    אם האלגוריתם היה ידוע, יש לי את הזכות לדרוש למחוייבות לתוצאות. אחרת, חברה שמכבדת את עצמה לעולם לא תעשה זאת.

  8. פבל ישראלסקי כתב:

    אה ובלי קשר לתגובה הקודמת, פוסט מעולה! נהניתי מכל רגע :)

  9. מיכל כהן כתב:

    ולעצם העניין – אני חושבת שאתה פטאלי מידי. מסכימה איתך לגמרי שגוגל עושה את העבודה בסדרי גודל יותר מפייסבוק. אין בכלל מקום להשואה. אני שומעת את זה מלקוחות שלי שעושים גם שיווק בפייסבוק. אבל למי שיש תקציב גם לפייסבוק ולעסקים שזה מתאיים להם – אני כן ממליצה ללכת גם על זה.
    אני חושבת שגם אתה יודע שהגזמת עם סעיפים 4, 5. ברור שלחשיפה, מיתוג וגם לליייקים יש ערך. אתה פשוט אוהב להיות פרובוקטיבי ונגד הזרם. זה מושך קישורים… ומייצר אחלה פוסט!

  10. אפי מינצר כתב:

    אין לי מה להגיד חוץ מכרגיל, עשית עבודה מצויינת להפליא עם הפוסט.
    אני לא מהחברה שיכולים לשבת ולקרוא בלי סוף, ואצלך הפוסטים אמנם ארוכים אבל מעניינים וממצים.

    אני מסכים על כל מילה, ואיתן, אני מסכים גם עם התגובה של יגאל לתגובה שלך.

  11. Pjs כתב:

    פבל היקר,

    איך חברות יח"צ מתחייבות לתוצאות? הרי חברות היח"צ הם לא אלו שמדפיסות את העיתונים.

    מה שאתה בעצם אומר, שאנשי SEO שלא מתחייבים מבטיחים שירות שהם לא יודעים אם עובד?

    תארך לך שאתה תלך תקנה מאוורר באופיס דיפו ויגידו לך, אנחנו מקווים שיעשה לך רוח. אנחנו לא בטוחים – אנחנו לא ייצרנו אותו. האם היית קונה מאוורר כזה?

    אז למה אתה מעודד בעלי עסקים לקנות מאוורר כזה?

  12. Pjs כתב:

    מיכל,

    אני הולך נגד הזרם לא כי אני רוצה לגרור לינקים. בארץ אף אחד לא מקשר… שלא יהיו טעויות.

    אני הולך תמיד נגד הזרם כי שם נמצאת הגאולה. אם תעשי מה שכולם עושים, תקבלי תוצאות שכולם מקבלים.

    או כמו שאומרים: "אם הבלבוי אמר לך לקנות מניה X, סימן שבפנטהאוז כולם כבר מכרו את המניה X"

    -ירוק עולה!!!

  13. Pjs כתב:

    אפי,
    תודה :)

  14. גבריאל כתב:

    אני גם חושב שהפוסט קצת מחטיא למטרה בהכללה שלו
    נכון יש תחושה שכולם מומחים לשיווק ברשתות חברתיות
    באותה אנלוגיה שמי שמכיר פוטושופ לא בהכרך מעצב טוב
    אבל…לעיתים פייסבוק הוא מקור טראפיק לא רע לכיוון האתר שלך
    שלעיתים זה לא פחות חשוב
    וזה לא מעט בזכות כמות אוהדים שיש לך

  15. רן כתב:

    רוב המוצרים שנמכרים הכי טוב בפייסבוק, הם בעיקר קורסים לשיווק בפייסבוק, מפי גורואים מומחים לשיווק בפייסבוק.
    לאחר נסיונות מרובים של קמפיינים, בתחומים שונים + הפעלות דפי מעריצים בתקציבים גבוהים…
    התוצאות שאנחנו משגים בשיטות השיווק האחרות תמיד טובות יותר מבחינת ה- ROI מאשר בפייס…
    יפה שהדגשת שזה הדבר החשוב באמת, ולא להתגאות במספר חסר משמעות של לייקים. בכל מקרה פייסבוק מפעילה אלגורתמים בה היא מגבילה את פעילות המשווקים ולכן חלק ניכר מהעבודה הוא לשווא ולמשווק אין כמעט שליטה על זה.

  16. פבל ישראלסקי כתב:

    יגאל, מה שאני אומר זה שמעולם לא הייתי מעסיק חברת SEO שמתחייבת לתוצאות, פשוט מהסיבה שעולם ה-SEO מושתת על תאוריה בלבד. אגב, אני לא ממציא פה את הגלגל, זו פשוט עובדה ואתה יכול לשאול את חברות ה-SEO המובילות בעולם האם הן מתחייבות לתוצאות.

    הדוגמא עם המאוורר לא מדוייקת. היא הייתה מדוייקת אילו החברה שייצרה את המאוורר הייתה אומרת במפורש: "אל תסמכו על משווקי מאווררים שמבטיחים לכם שהוא יהיה תקין".

    במקרה הזה גוגל (החברה שמייצרת את המאווררים) אומרת במפורש:
    Beware of SEOs that claim to guarantee rankings

    http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35291

  17. אילן כתב:

    לגבי התחייבות לתוצאות, לא הגעת לדף הראשון בגוגל לא שלמת.

    אני מאמין שלכל אדם או עסק יש לשלם עבור שעות עבודה, יש כאן מישהו שרוצה לעבוד בחינם ?

    גם מקדמי האתרים הטובים ביותר לא יכולים להתחייב על דף ראשון בגוגל במילת מפתח זו או אחרת, הם לא עובדים בגוגל ולכן להבטיח זה בעצם להמר ואולי אפילו איפשהו לשקר ולאשלות את הלקוח…

    אם עושים עסקה מסוג לא הגעת לא שלמת רצוי גם לקבל את נקודת הקיצון השנייה שהיא לקבל כפול על הצלחה, הסיכון שווה כסף !

    באופן אישי אני ממליץ לתמחר בשיטת "הדירוג" הגעת ל X תוצאות התשלום הוא כך וכן הלאה… בשיטה הנ"ל גם הלקוח וגם מקדם האתרים יהיו מרוצים.

    יגאל הפוסט מעניין, קבל ח.ח

  18. עידו - פייסבוק המדריך לעסקים כתב:

    אם כבר מסיבת פיג'אמות אז רק עם מיליונרים
    אחלה של פוסט

    אין ספק שצריך לפעול בכמה מישורים תמיד
    אף כי גם פייסבוק בשימוש יעיל ונכון יכול לתת תוצאות יפות מאד
    חשוב להבין שברוב המקרים באינטרנט

    חינם = הרבה זמן מבוזבז גם למקצוענים
    המקצוענים יודעים לבחור מקצוענים טובים שיעשו עבורם את העבודה

    ואל לנו לשכוח את הפרסום הממומן בפייסבוק שגם בדר"כ חוסך זמן מיותר ולעתים הוא מצויין כפרסום ( יש עסקים שפחות מחפשים וצריך להגיע ולהיחשף לקהל)

    מוזמן לפוסט גם אצלי (גם את שני )

    עידו

  19. מאור קפלנסקי כתב:

    יגאל פבל צודק 100 אחוז.
    בתור חברת SEO זה לחלוטין לא מקצועי להבטיח חוזית תוצאות במנוע החיפוש (גם אם אתה בטוח שאתה יכול להגיע לתוצאות האלה).
    וזה לא רק בגלל שה- SEO מושתת על תיאוריה בלבד, אלא גם בגלל שמעורבים בו צד שלישי (גוגל) וצד רביעי (מתחרים).
    כשאתה קונה מאוורר, הפעולה שלו תלויה רק ביצרן (אלא אם כן יש הפסקת חשמל…).

    ניקח דוגמא מהכדורגל – אתה חושב שהסוכן של רונאלדו יכול להבטיח אליפות ו- 50 שערים בעונה?
    תסכים איתי שהוא לא יכול להבטיח וזה עדיין לא מנע מריאל לרכוש אותו ב- 80 מליון יורו!
    מה שהוא הבטיח זה יכולת ו- 100% הקרבה על המגרש – ובזה הוא עמד חוזית.

    אותו דבר בתחום ה- SEO (ובעוד הרבה תחומים אחרים אגב) – אתה יכול להבטיח שתעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר, אבל אתה לא יכול להבטיח תוצאות שלא תלויות אך ורק בך.

    והפוסט – מעולה , כרגיל

  20. ורד חורי כתב:

    1- צודק

    2- צודק

    3- צודק

    4- אתה נורא אוהב להגיד את זה, אבל נו באמת….
    בעצמך נתת דוגמאות של נייקי וקוקה קולה שאת כל האנרגיות שלהם משקיעים במיתוג ומיצוב

    5- צודק חלקית- הם שווים פחות ממה שחושבים בעיקר בגלל שזה לא אומר שבהכרח אותם אנשים יראו את המותג בניוז פיד. עסקים חושבים שפייסבוק חזק כמו מיילים, רישום ביוטיוב או SMS וזה לא נכון. זה משהו אחר.

    6- הרמת להנחתה- מה שאומר שאם כן מעניינים האפקט מטורף וויראלי כמו שאין באף מדיה!!!

    לגבי הסיכום שנתת-
    החמצת שימוש במיילים, וידאו, תוכניות שותפים …. עוד כלים חזקים מאוד לשיווק.

    ומילה לגבי התחייבות לתוצאות-
    אפשר וצריך להתחייב על עלייה בפניות מהאתר, על יחס המרה גבוה יותר, על ROI טוב אבל סורי-
    אני לא חושבת שאפשר להתחייב על מיקום. זה פשוט לא אחראי.

    זהו :-)
    אח'לה פוסט!
    ורד
    http://www.ewise.co.il

  21. Omer כתב:

    פייסבוק זו מסיבת קוקטייל אחת גדולה שאנחנו המשווקים לא הוזמנו אליה.

    מספר לייקים הוא לא מדד, אבל הוא גם לא שווה לתחת.
    קשה להזדהות עם עסק כמו בנק דיסקונט, אלא אם כן הוא משחד אותך (דרך לגיטימית אם זה מסדר להם את המספרים).
    במילים אחרות, פייסבוק עושה טוב בעיקר לעסקים (טובים ביסודם) שהם ויראלים ויכולים להתפשט בעזרת הפלטפורמה הזאת כמו אש בשדה קוצים.

  22. יובל אלוני כתב:

    הופה יגאל, אני מת על הפוסטים הזועמים שלך. :)

    אני מסכים עם חלק גדול מהנקודות שהעלת, מה שבטוח זה שפייסבוק זו אינה שיטת שיווק.

    למרות ששיווק נכון היום (של B2C בוודאות) אכן עושה שימוש במתחמים חברתיים ופייסבוק בראשם. זוהי מדיה שאפשר לעשות בה דברים שאי אפשר במקומות אחרים (לטוב ולרע), וזוהי גם מדיה שניתן לקדם בה ולא רק לפרסם שזה בונוס אדיר לדלי המשאבים.

    בעניין הקידום אני חייב לתמוך בפאבל… בביטויים תחרותיים כמובן שאי אפשר להבטיח כלום. בזנבות הארוכים אפשר, אבל אין סיבה לעשות זאת…

    תענוג לקרוא אותך גם אצל שני :)
    ליל מנוחה.

  23. יולי דסיאטניקוב כתב:

    אחלה פוסט.

    לגבי התחייבות לתוצאות, אני חושבת שראוי להבחין בין "אני מבטיחה להביא לך גידול של X אחוזים בתנועה האורגנית, תוך כך וכך חודשים", לבין "אני חושבת שכזה וכזה הוא יעד סביר ומוכנה לבנות איתך מודל התקשרות במסגרתו הסיכון עלי – אתה תשלם לי אם אצליח לעמוד ביעד שהצבנו" או "אני חושבת שיעד כזה וכזה הוא סביר, אני מוכנה לעבוד איתך בריטיינר נמוך יחסית ועיקר התגמול יהיה בכפוף לעמידה ביעד שהצבנו".

    בשתי האפשרויות האחרונות, אין שום הונאה ואני מכירה אנשי מקצוע מעולים (מקשת רחבה של תחומים) שעובדים במודל כזה (כשחלוקת הסיכון משתנה ובהתאם לה המחיר).

    יולי

  24. מרטין כתב:

    אהבתי מאוד, אני טוען את הדברים הללו כבר הרבה זמן, מקווה שגם אחרים יראו את זה. כתיבה מעולה דרך אגב. העליתי את זה גם בפורום.
    http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=2035

  25. זיו כתב:

    מסכים אם כל מה שנאמר רק צריך לזכור שיש כמה יוצאים מן הכלל.
    אני מדבר בעיקר על הפרסום בפייסבוק ולא על שיווק ויראלי .
    צריך לזכור שבפייסבוק יש יכולות פילוח שלא קימות כיום בגוגל ולעיתים יכולת פילוח זו הכרחית. כמובן רוב תקציבי הפרסום של החברות אותן אנו מפרסמים הולכים לגוגל אך פה ושם נופל תקציב שדווקא מתאים יותר לפייסבוק.
    דוגמאות:
    עיריית רמת גן ביקשה מאיתנו לפרסם משהו בקרב תושביה. בגוגל אין וכנראה לא יהיה פילוח אזורי. בפייסבוק הקמפיין עבד מצויין.

    אונ' ת"א רצתה לפנות לכל בוגריה על מנת לפרסם מנוי לבריכה וחדש כושר. גם כאן הפרסום עבד מצוין בשל יכולת הפילוח של פייסבוק.

    לכן, למרות שאני מסכים בעקרון עם הפוסט, תמיד כדאי להזהר מהכללות.

  26. עומר להט כתב:

    אני לא מתיימר להיות משווק ברשת כי אני לא אחד כזה, אבל אני כן לומד את התחום – לאט לאט.
    אני לא חושב שנחרצות לגבי מדיום מסוים הוא דבר נכון – הפייסבוק הוא כלי מדהים בדיוק בגלל העובדה שהאנשים או הלקוחות הפוטנציאלים לא נמצאים שם בשביל לרכוש (להבדיל מגוגל למשל). לכל מדיום יש את היעוד שלו, או לפחות את התכונות שלו – אם אדע להשתמש במדיום על פי התכונות שלו, כניראה שאצליח להשיג מה שאני רוצה.

    למשל, נסו לחשוב פעם אחרונה מתי יצא לכם לשחק באחד המשחקים של "הוט" בערוצי המולטימדיה. או למשל, מתי לאחרונה עשיתם שימוש באיזשהו ערוץ אינטראקטיבי ב"הוט"?
    אבל נסו לחשוב מתי לאחרונה עשיתם שימוש ב-VOD?

    לכל כלי יש את התכונות שלו, וזה לאו דווקא הדבר הנכון לנסות לדחוף לאנשים מוצרים בפייסבוק – אבל זה כן נכון לנסות ליצור מודעות או חשיפה, או ליצור ניראות מסוימת לעסק שלי – במידה והוא מתאים למדיה החברתית.

    זה תלוי במספר גורמים לדעתי, ואני לא יודע עד כמה זה נכון לפסול על הסף מדיה בצורה כזו – אני מסכים כי השימוש בה בעייתי כיום, ושמתייגים אותי על פליירים זה בערך הדבר הכי מציק שיכול להיות.
    הלייק – בהחלט לא אומר שאני אוהב אהבת אמת מותג/חברה/מוצר. אבל הוא לגמרי מעיד על אמירה חברתית מסוימת. אני לא אעשה לייק לדף האוהדים של ABBA למשל, כי זה לא לעניין בשום קנה מידה- אבל לעשות לייק לדף של MUSE זה כבר סיפור אחר.

    עומר

  27. אורי כתב:

    לא אוהב את פייסבוק ושמח לקבל עוד חיזוקים לכך

  28. לימודים כתב:

    אחלה פוסט,

    מזכיר את הרבליף של שנות ה-90, כולם היו שם, צמאים לשמוע מהגורו איך לעשות את המכה…

    בסוף זה שעשה את המכה, היה זה שבשער, שהיה עומד ומוכר את כל ערכות ההרשמה…

    ענה על הרצון של ה"צאן לידע",
    ואפילו בלי למכור ערכת הרב-בלוף אחת!!!

  29. admin כתב:

    :) תודה על הפירגון מרטין.

  30. ירון כתב:

    היי יגאל,
    קשה לי להסכים שלקוח צריך ללכת רק עם חברה שמבטיחה תוצאות, אני מכיר היטב חברות שמבטיחות בצורה חד משמעית הצלחה אך הם לא מצליחות לעמוד ביעדים לאחר 6 חודשים, כמובן שהם כבר קיבלו את הכסף שלהם בתקופה הזו ולכן הם נותנים ללקוח אפשרות לצאת מהחוזה או לקדם אותו ללא עלות עד השגת היעד.
    לעומת זאת ישנם מקדמי אתרים שלא מבטיחים כלום ומצליחים להביא את הלקוח למקומות הכי גבוהים.

  31. לירן רורליך כתב:

    פבל ויגאל היקרים,

    למרות אי ההסכמה ביניכם אני חושב שיש כאן נקודה שאתם מפספסים.
    פבל – אני איתך במאה אחוז, לא ניתן להתחייב לדירוגים ואסור לעשות את זה מבחינת החוק.
    איך שאני רואה את זה,כוונת המשורר בדברים שיגאל אומר הם למעשה "מעניין לי ת'תחת מה האלגוריתם של גוגל, תראה לי תוצאות. אם אתה לא מסוגל להראות לי אותם, אני לא מעוניין לשלם לך".
    לדעתי, זה בסדר. חברות SEO אולם אינם יכולות להתחייב לדירוגים, אך אני מאמין שניתן להתחייב לתוצאות כל עוד מקבל השירות אכן משתף פעולה.

    על כל פנים, פוסט מעולה :)

  32. Pjs כתב:

    אתם יודעים מה? צודקים אני חוזר בי… לא התחייבות, אלא ביטוח. פשוט חברה צריכה לתת שירותי קידום אתרים וגם שירותי ביטוח.

    בדומה לחברת ביטוח שלא יודעת מה המשתנים, היא יודעת להעריך סטטיסטית את אחוזי ההצלחה שלה.

    אז לדעתי, אני בתור לקוח מוכן ללכת לחברת קידום אתרים ואחרי זה לבטח את שירות הקידום אתרים שלי.

    איך זה נשמע לכם?

  33. Ahoy כתב:

    כמה פשוט – כמה נכון.

    הנה עוד משהו בהקשר: deot.co.il/?View=entry&EntryID=285

  34. עידו כתב:

    יגאל,

    כרגיל, תענוג לקרוא את הפוסטים שלך, בין אם מסכימים או לא זו חוויית קריאה שלא מוצאים באינטרנט.

    בעניין הביטוח, ההבטחה לקידום אורגני וכו'.

    זה ברור שלא ניתן להבטיח תוצאות, בין אם גוגל מאפשרים זאת או לא. אני מוכן למי שמבטיח תוצאות, להביא לו כאן ועכשיו לקוחות ב- Outsourcing רק שיבטיח לי שהוא עובד לבן.

    מתוך התעשייה זה פשוט בלתי אפשרי.

    מה שכן, אני חושב שכלל התעשייה צריכה לעבוד באופן שקוף יותר, יותר להראות ללקוח מה נעשה לו, כמה כמותית עובדים על החשבון שלו, מה השתפר מה לא, מה השיקולים וכו'.

    עיקר הלקוחות שאנו פוגשים שעשו להם קידום אתרים, תמיד היו באפלה. אף פעם לא ידעו מה עושים, מה קורה, מתי מתקדמים ולמה לא מתקדמים.

    גם אם היה סוג של ביטוח, הרי מקדם האתרים היה צריך לקחת מרווח בטחון וזאת כי חוזרים אחורה שהוא לא יכול להבטיח מיקום ואז ההבטחה הזו, או הביטוח הזה אין בהם ממש.

    עידו

  35. אלעד אלעזר כתב:

    הייא שני מאמר נפלא כול כך רציתי לתת לך LIKE ססגוני
    אבל איפה הכפתור פלוס 1 ????
    יום טוב

  36. אנידור חקק כתב:

    לגבי התחייבות לתוצאות בקידום אתרים בגוגל.
    אפשר להתחייב על להביא את הלקוח לעמוד התוצאות הראשון בגוגל ואפילו לתוצאות הראשונות באותו עמוד – אך קשה להתחייב על הגדלת הלקוחות.
    הסיבה היא פשוטה – אם הלקוח לא יודע למכור , כנראה שגם מקום 1 בגוגל לא יעזור לו למכור

  37. דורון כתב:

    קצת באיחור, לגבי הבטחת תוצאות בשיווק אורגני : אפשר לא להבטיח תוצאות, אבל להתנות השכר בתוצאות, שזה לא אותו דבר. מכירים מישהו שעובד ככה?

  38. מרטין כתב:

    קורא את הפוסט הזה פעם שלישית בערך, הבטחתי למצוא אותו עבור איזה לקוח מעצבן, אז הנה מצאתי…

  39. hh כתב:

    עם כל הכבוד לתוכן – כדאי לעשות הגהה על פוסטים כדי להסיר שגיאות כתיב.

    כ' וק' מתחלפות לך בשפע

    "מחשב כרס" = מחשב קרס
    ""איזה חאסות לדעתכם גודלות יותר מהר? העלים או העגולות?",

    גדלות ולא "גודלות"….

    רק 2 דוגמאות, ובלי לפגוע בתוכן החשוב והמעניין

  40. admin כתב:

    סורי, כותבת בשגיאות כתיב מוצרת.
    אין לי מה לעשות בנידון חוץ מלנסות, וזה גם לא מצליח רוב הפעמים.

  41. טל כרם כתב:

    אהבתי את הפוסט, יגאל כל מילה שלך שווה זהב.
    תודה !

הוספת תגובה