RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

האתר שלך חדש חם מהתנור, רכשת לו דומיין הכי מתאים שיש, התחלת לקדם אותו ממש במסירות על בסיס יומי, פינקת אותו בקישורים ואינסוף תכנים, התלהבת כי הוא טיפס וטיפס בדירוגים בגוגל, אבל בום! יום אחד מצאת אותו איי שם בעמוד 10, למה?????? אני מניחה שיצא לך להכיר את תופעת ארגז החול של גוגל.

מה זה ארגז החול של גוגל?



ארגז החול, זה שם שמכנה תופעה שנצפתה על ידי מקדמים רבים בשיטה האורגנית SEO.
מה שקורה, אתרים חדשים (מדובר על דומיינים חדשים שנרכשו, ולא דפים חדשים באתרים שקיימים זה מה) בפתאומיות "מתעופפים" להם אחורה לדירוגים לא מכובדים ולא שגרתיים בתוצאות החיפוש של גוגל בביטויים שהם מקדמים. התופעה יכולה להמשך מספר חודשים.

איך תדע אם האתר שלך נמצא בארגז החול?

  • יש לבדוק בשדה החיפוש אם הדומיין נמצא בתוצאות החיפוש של גוגל. כלומר יש להקליד את כותבת האתר במלואה (URL), לדוגמא: http://www.redseo.co.il . אם שמת לב שהוא כן, נמצא בתוצאות החיפוש אבל לא מופיע בדירוגים תחת הביטויים שאתה מקדם, בעיה!
  • בדיקת פקודות link:http://www.redseo.co.il + related: http://www.redseo.co.il מדובר כמובן על שתי פקודות שונות. במידה וגוגל לא מחזיר תוצאות לבפקודות, סימן לבעיה!


איך לנסות לא להיכנס לארגז החול? ומה לעשות בזמן שאתה נמצא בארגז החול?

  • קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים, בהחלט יכולים להקטין את הסיכויים שלך להיכנס לארגז החול.
  • תיהיה עדין! יש לך אתר חדש, תתנהג אליו בעדינות. כלומר: לא להפגיז בקישורים, אני לא אומרת לא לשלוח קישורים לאתר בכלל, אלא בהדרגתיות בקצב "טבעי" הרי מדובר בקידום אורגי. אותו דבר לגמרי תכנים, אני יודעת שיש מוטיבציה לנפח את האתר ויש לך הרבה מה לומר וכמה שיותר מהר :) אבל עדין אם תבצע את התהליך בהדרגתיות, רק תרוויח!
  • רכשת דומיין חדש? תתחדש! אני הייתי ממליצה לעלות בצ'יק עמוד ראשי, לא לחכות עד שהאתר יהיה מוכן, העיקר לעלות עמוד ראשי אפילו עם מספר מילים, לדוגמא:  "ברוכים הבאים הגעתם לאתר של שני, פה יעלה בקרוב פורטל דרושים…"  מדוע? על מנת שהדומיין החדש יצבור ותק מסוים בגוגל, צעד אשר מקטין את הסיכוי שלך להיכנס לארגז החול ברגע שהאתר עצמו יהיה מוכן.
  • לרכוש דומיין עם ותק ולא דומיין חדש
  • למרות שאני מקדמת בשיטה האורגנית, שאין ברירה..אין ברירה..ברגע שהאתר שלכם נמצא בארגז החול, אתם חייבים תנועה! לכן הייתי ממליצה להשיק קמפיין Adwords
  • נמצא ארגז החול? אין להתייאש, אתה ממשיך לקדם! אבל שוב בעדינות ובהדרגתיות, שלח קישורים רלוונטיים, הוסף תכנים, ולאט לאט תראה שאתה יוצא משם.

Facebook comments:

תגובה אחת על ”ארגז החול של גוגל Google Sandbox“

  1. גלעד אלעזר כתב:

    היי שני מאמר איכותי

    ללא ספק בעיה שיש להתייחס אליה. לא נעים להיות בארגז החול אבל אחרי כמה חודשים אפשר יוצאים משם.

הוספת תגובה