RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

google places גוגל מקומותשוב אני!

מה שלומכם?

טוב נו..אחרי שני פוסטים אורחים רצופים של אסף שטרן (בעל פלטפורמת "שלח מסר") ויוסי ג'אנה Webist הגיע תורי!

היום אני רוצה לדבר על "גוגל מקומות" הידועה באנגלית Google Places , וכיצד הפלטפורמה המדהימה הזאת   תוכל לתרום לכם מאוד בעתיד המאוד מאוד קרוב (במיוחד לעסקים הקטנים ).

אז מהי בעצם "גוגל מקומות" Google Places ?

התשובה היא פשוטה מאוד, פלטפורמה המאחדת את גוגל מפות Google Maps עם Google Earth (נכון נשמע מטורף???!).

היתרון בפלטפורמה החדשה הוא מאוד ברור – התוצאות עתידיות להופיע בחלק העליון של התוצאות האורגניות תחת ביטויים מבוססים מקום או להשתלב איכשהו באמצע העמוד . אני חייבת לציין שב Google.com העניין כבר הושק לו, ומתקתק. לכן, אני כאן, בשביל להכין אותכם בצורה הטובה ביותר (לפחות אשתדל….)

אז קדימה :)

איך משיגים עמוד "גוגל מקומות" Google Places לעסק שלך?

  • גשו לקישור http://www.google.com/places
  • בשלב הזה אנחנו נפנה לאופציה Google Places for business
  • עוברים לשלב הבא
  • הערה שלא תופתעו בסוף: יש צורך לאשר את העמוד באופן רישמי מול גוגל, אני אישית בחרתי בדרך של אישור העמוד באמצעות קוד סודי (PIN NUMBER) שביקשתי שישלחו אליי לתיבת הדואר לביתי (כן כן..לא דוא"ל)
  • התחילו להאזין את הפרטים הכלליים של העסק: שם העסק, כתובת מלאה ומדויקת של העסק (כולל מיקוד), שעות עבודה, אמצעי תשלום..
  • ועכשיו…

אופטימיזציה לעמוד שלנו ב"גוגל מקומות" Google Places

אז לפני שאני אתחיל לחפור לכם על האופטימיזציה (שהיא ממש לא מסובכת..אז בכלי פאניקה..). המטרה העיקרית שלנו בתהליך היא להגדיל את הסיכויים שלנו להופיע כמה שיותר גבוה בדירוג האורגני מבוסס מיקום, כלומר שהעסק שלנו יופיע כמה שיותר למעלה! (ממש כמו בתוצאות האורגניות הרגילות).

מה שהספקתי ללמוד עד כה במהלך הניסיון שלי בתחום הקידום האורגני אצל גוגל שלנו, שגוגל היקרים צריכים מידע בשביל לחיות! רק תנו לו מידע והרבה!!! משמע, ככל שתאכילו את גוגל שלנו במידע על העסק שלכם, ככה הם יאהבו, יעריצו, ויתנו קרדיט (שאותו אתם מעוניינים לקבל) לדף העסק שלכם ב"גוגל מקומות".

מה שאני מנסה להגיד בעצם, ברגע שתוסיפו תמונות איכותיות לעמוד שלכם וסרטונים, גוגל יבינו שהדף שלכם הוא דף של עסק אמיתי שמעוניין להשקיע לקידום עצמי + לעסק שלכם יש ערך רציני לתרום לגולשים שלהם (וזאת המטרה העקרית של גוגל, להעביר מידע איכותי לגולשים שלהם).

אופטימיזציה לעמוד שלנו ב"גוגל מקומות" Google Places לגולשים שלנו (ללקוחות הפוטנציאליים)

המטרה שלנו בתהליך זה הוא להגדיל את מספר ההקלקות על המודעה שמפנה לדף העסק שלנו "גוגל מקומות".

אני לא יודעת אם יצא לכם לגלוש ב Google.com ולהיתקל בתוצאות מבוססות מיקום, אבל המודעת מוצגת בצורה כזו:

  • שם העסק
  • תיאור העסק
  • תמונה מלווה את התיאור (התמונה שמלווה את התיאור, לעיתים מתווספת לתיאור מדפים מאונדקסים בגוגל שמפנים לאתר שלכם, אבל אם כן הוספתם תמונה כאשר ערכתם את העמוד "גוגל מקומות שלכם" גוגל יציג את תמונה זו בתוצאות).
    אני כן ממליצה להוסיף תמונה בעת עריכה העמוד, כיוון שתמונה איכותית שמעבירה מסר, תמשוך את עין הגולש, ותניע אותו ללחוץ דווקא על המודעה שלכם.

כולנו יודעים שהדירוג בגוגל שלנו מונע על ידי אלגוריתם. אלגוריתם, זה בעצם נוסחא שגוגל פיתחה (ועדין מפתחת) שמטרתה לדרג דפים באינדקס על פי פרמטרים שונים. משקל כל פרמטר נקבע על ידי בני אדם. ברגע שאנשים אלו יושבים ומדיינים אילו פרמטרים נכונים בשביל לדרג דף באינדקס, הם צריכים להישען על אינפורמציה ושיקולים מעולם ה Offline. פרמטרים כמו: פופולאריות, סמכות, טקסט עוגן, תוכן, סמנטיקה ועוד..

תצוגת המודעה של גוגל מקומות google places

אז מה בעצם אנחנו צריכים לעשות, בשביל להיות הכי רלוונטיים ולענות על הפרמטריים שמדובר על תוצאות מבוססות מיקום?

כפי שציינתי כמה פסקאות מעל, יש למלא את כל השדות בעמוד שלנו (ממש צעד אחר צעד…), בואו נעבור על כל צעד ביחד:

מידע בסיסי

מלאו את השדות:

  • דואר אלקטרוני
  • כתובת אתר הבית שלכם
  • תיאור העסק – תנו תיאור קצר של 15 מילה, וציינו פעמיים במהלך התיאור את מילת המפתח ראשית שלכם.
  • קטלגו את העסק שלכם לקטגוריה המתאימה ביותר

אז בעצם עד עכשיו.. עדכנתם את גוגל : איפה אתם נמצאים? מי אתם? הפנתם אותו לאתר שלכם ממנו הוא יכול למשוך מידע, שלחתם לו את תיאור העסק – ממנו הוא יכול למשוך את מילות המפתח הרלוונטיות לכם, ובנוסף ספקתם לו את הקטגוריה המתאימה לכם ביותר. אין טוב מזה!!! :)

הגדרת מיקום השירות

בחרו את האופציה המתאימה לכם: לקוחות מגיעים אליכם או אתם מגיעים ללקוחות

שעות פעילות

בשדות אלו אתם מגדירים מתי הלקוחות שלכם יכולים ליצור עמכם קשר (כמה שיותר נתונים לספק לגוגל על הלקוחות שלכם, ככה יותר טוב).

אמצעי תשלום

בעקרון שדה זה, לא הכי חשוב, אבל שוב אני ממליצה לספק לגוגל כמה שיותר מידע.

הוספת תמונה

מומלץ ואפילו חובה להוסיף תמונה לעמוד שלכם! ברגע שגוגל רואה שצירפתם תמונה, היא אומרת לעצמה, וואלה השקיע :) בנוסף הוספת תמונה מתווספת לתצוגת המודעה לכם באינדקס, ככה שהוספת תמונה איכותית שמעבירה בול את המסר, תעשה את העבודה.

וידאו YouTube

הוספת סרטונים של העסק שלך מיוטוב. עדין לא שמתי לב למודעות שהיו מוצגות באינדקס עם הסרטון בתוצאות מבוססות מיקומים. מה שכן, כפי שאנחנו כבר מכירים, גוגל כן נוהג להציג סרטונים מ YouTube בתוצאות האורגניות שלו, ככה שהייתי ממליצה להוסיף בכל מקרה…הכל עניין של זמן (להפסיד אין פה).

פרטים נוספים

כל מה שרציתי להוסיף עד כה ולא היה לך מקום מוגדר זה המקום.

פה זה המקום להגיד לגוגל: יש לי חניה אין לי חניה ועוד…

מה שכן, מבחינת חשיבות שדה זה, כרגע לא שמתי לב שיש לו משקל רב, אבל שוב…ספקו לגוגל כמה שיותר מידע על העסק שלכם.

יאללה חברים לעבודה!!! :) שהתוצאות מבוססות מיקום יעברו גיור, אתם תהיו ראשונים!

אשמח אם תשאירו לי תגובות ממש בתחתית הפוסט (זה נחמד לי!), אם ישנן שאלות כלשהן, אני כאן :)

אם לא הצטרפתם לעמוד של RedSEO בפייסבוק, אז אתם מוזמנים :)

נ.ב

בקרוב אני מחליפה עיצוב בבלוג…יש!

Facebook comments:

11 תגובות על ”טריק קטן (ולא כ"כ ידוע) שייתן לכם יתרון על המתחרים שלכם בגוגל“

  1. בני כתב:

    תודה שני את ענקית, תודה על המידע החשוב הזה , אשתמש בו לטובת אשתי הקוסמטיקאית והקליניקה שלה, יש לציין שאנו גרים באילת את יודעת ובאמת הפרסום באינטרנט שכבר אנו עושים מביא לה תיירים מבתי המלון, זו עוד סיבה טובה להרחיב את הפרסום במדיה הזו, שוב תודה.

  2. admin כתב:

    בכיף בני :)

  3. פבל כתב:

    תודה על הפוסט שני, אבל איך את יודעת שזה ייכנס לתוקף ב- google.co.il בעתיד המאד מאד קרוב?

  4. שלח מסר כתב:

    היי שני,

    פוסט מצוין. זה בהחלט שירות שיכול לעשות מהפיכה בתחום, ברגע ש"גוגל מקומות" ייכנס, כל התוצאות חיפוש ישתנו ואני רק מחכה שזה ייכנס כמו שצריך לGPSים בארץ.
    זה ה- "דפי זהב" החדש.

    אני ד"א, נרשמתי לשירות הזה לפני בערך כשנתיים, כשרק יצא בגרסת הבטא באנגלית.

    המון בהצלחה!
    אסף

  5. ירון יוגב כתב:

    האם ישנם להערכתך פרמטרים נוספים?

  6. admin כתב:

    תמיד יש פרמטרים נוספים :) אשמח אם תמקד לי יותר את השאלה..

  7. admin כתב:

    היי אסף!
    תודה :) אהבתי את ההגדרה "דפי זהב החדש"..כן גוגל מקומות יכניס אותם לפינה לא נעימה בישראל.
    אתה בטוח שנרשמת ל"גוגל מקומות" ולא "גוגל מפות"? :) יש בילבול רציני ביניהם..

  8. אלונה כתב:

    תודה שני , מקסימה . עדיין לא ביצעתי אבל שומרת לזמן פנוי לבצע .

    חג שמח

  9. דיוור אלקטרוני כתב:

    היי שני,

    אכן דפי זהב בבעיה שהחלה לפני מספר שנים.
    לגבי גוגל, אני לא יודע איך מכניסים למפות, פעם בחודש אני מקבל מגוגל מקומות דו"ח : ).

    איך נרשמים לגוגל מפות??

    תודה,
    אסף

  10. ערן כתב:

    היי שני ,תודה על הפוסט ,מעניין מאוד ,את יודעת במקרה מתי זה יכנס לתוקף גם בgoogle.co.il ?

  11. איציק כתב:

    היי שני,
    אני מנסה להכניס את האתר אני רואה שגוגל כבר אישרו את המקום והוא מופיע בגוגל מפות, אבל משום מה לא רואים אותו בתוצאות האורגניות (בצד שמאל).
    יש לך מושג מה צריך לעשות?

הוספת תגובה