RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

לפני שנתחיל' המאמר נכתב על ידי תמיר אורון מנהל אתר zik.co.il המספק שירות
קיצור כתובות :)

באיזה צורה ישפיע goo.gl על SEO, על תוצאות החיפוש ועל האלגוריתם של גוגל?

בהסתמך על היציבות, יכולות אבטחה והמהירות – גוגל הציגה לאחרונה את שירות קיצור הכתובות החדש שלה אשר קיבל דומיין עצמאי – goo.gl.

שירות קיצור כתובות הופך כתובת URL ארוכה לכתובת URL קצרה הניתנת לשיתוף באתרי מדיה חברתית כגון טוויטר.

השפעה על SEO

מנקודת מבט של בניית קישורים, אמר מאט קאטס – ראש מחלקת הספאם של גוגל – כי שירות קיצור הכתובות החדש משתמש בהפניה מסוג 301 (הפנייה קבועה) על מנת להפנות את הכתובת ליעד החדש. במילים פשוטות, שיתוף הלינק ברשתות חברתיות וספירת הקליקים הנכנסים יכולה לעזור לאתרים בהמשך הדרך.

שירות קיצור הכתובות של גוגל יכול להיות חלק מאלגוריתם הדירוג ולהיות גורם משפיע בתוצאות החיפוש בזמן אמת וסביר שגם בתוצאות החיפוש הרגילות. עם כל הנתונים שנאספים לגבי הכתובות שמקוצרות ומספר המקליקים, בעזרת השירות החדש גוגל יכולה לזהות מגמות חדשות וסביר שתשתמש במידע זה כגורם דירוג.

על ידי בחינת פוסטים באתרים חברתיים, גוגל יכולה לנתח את התוכן,לנתח את היעד ולהעריך את נפח התעבורה הנשלח לאתר מסוים עבור נושא ספציפי לאורך זמן על פני מספר רב של אזכורים. אז אם לפני כן גוגל הסתמכה בעיקר על קישורי עוגן (Anchor text), כעת באפשרותה לזהות מגמות חדשות על בסיס פופולאריות השיתוף ולהשתמש בגורם כחלק מאלגוריתם הדירוג.

הגדרה מחדש של PageRank

PageRank היה בעבר "הגרף החברתי" של גוגל. כל קישור היה למעשה "הצבעה" עבור אתר אינטרנט.

עם עלייתה של המדיה החברתית ועוד אתרי אינטרנט מתקדמים ומורכבים, מדד ה- PageRank כשיטת "ספירת הקולות" כבר פחתה. באופן תיאורטי, כל לינק אשר עובר קיצור עבור שימוש ברשתות חברתיות יכול לשחזר את הכוונה הראשונית לאנדקס את הרשת כאינדקס חברתי הנמדד ע"י הצבעות.

היום, כבר לא צריך אתר אינטרנט או בלוג כדי ליצור קישור ו"להצביע" עבור תוכן טוב שרוצים לחלוק עם אחרים. ניתן להצביע ע"י שיתוף קישורים ברשתות החברתיות האהובות עליכם או באמצעות הדואר האלקטרוני.

שיתוף זה, יכול לעזור לגוגל להבין מי הם "המשפיעים" וכתוצאה מכך לתת להם דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש החברתי שלה. גוגל לאחרונה רשמה פטנט המרמז כי בעתיד היא תשתמש בזהות המחבר כסימן לסמכות, לכן, בעתיד לא נפסלת האפשרות כי עלול להיות מצב שבו אנשים בעלי השפעה גדולה יכולים להעביר כח "הצבעה" גבוה.

מידע דמוגרפי

סטטיסטיקה בזמן אמת תהיה נתונה בפניך כאשר תתחבר לחשבון גוגל שלך. מידע כגון היסטוריית הקישורים אשר קיצרת עם מידע בסיסי כמו תנועה לאורך זמן, מהיכן הגיעה ההפניה לקישור, פרופיל המבקר (לפי מדינה,דפדפן ומערכת הפעלה) יהיה זמין בפניך וכמובן בפני גוגל. אין צורך להסביר כי מידע דמוגרפי כגון זה הוא כמו זהב עבור גוגל.

בעוד רבים משווים את השירות החדש של גוגל לספקי שירות קיצור כתובות נוספים כגון bit.ly ודומיהם, לדעתי השוואה נכונה יותר היא לכפתור ה-LIKE של פייסבוק. בזמן שהמשתמשים מקצרים כתובות URL, גוגל תהיה עסוקה באיסוף המידע הזורם מחשבונות הגוגל של המשתמשים, עצם השימוש בקיצור ייחשב כהצבעה עבור האתר (like) המעבירה גם מידע רלוונטי עבור גוגל והדירוג שלה.

העובדה שגוגל יכולה כעת לזהות מגמות על בסיס שיתוף ולהשתמש בו כחלק מאלגוריתם הדירוג שלה היה משהו צפוי, מעניין יהיה לראות את השפעתה הגוברת של רשתות חברתיות על תוצאות החיפוש של גוגל.

Facebook comments:

3 תגובות על ”כיצד קיצור כתובות משפיע על קידום אתרים ?“

  1. אסי כתב:

    מהלך מעניין של גוגל.
    האם גוגל יבלעו את ביט.לי ודומיו? הרי תמריץ בסגנון קידום SEO הוא יתרון לא מבוטל

  2. אריאל כתב:

    אתר שלי http://arielsys.fav.co.il כבר קיים מזמן אבל גוגל לא רוצה לקדם אותו.יש בעיה עם גוגל בקידום אתרים.

  3. אריאל כתב:

    אתר שלי לא מקודם טוב בגוגל

הוספת תגובה