RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

אחת הבעיות הגדולות ביותר בקידום אתרי וורדפרס היא התמודדות מוצלחת עם תוכן משוכפל אשר המערכת יוצרת בצורה עצמאית. כיום, כאשר מדברים על קידום אתרים מתכוונים בעיקר לגוגל וכידוע אלגוריתם החיפוש שלו מעדיף להציג בראש התוצאות תוכן ייחודי, עדכני ומקורי אשר לא מופיע במקורות נוספים (אתרים אחרים או כתובת הדומיין הראשית שלך).

תוכן משוכפל בוורדפרס wordpress

כמעט כל תוכן  ייחודי שנוצר בוורדפרס משוכפל על פני מספר רב של עמודים בדומיין עצמו. למשל, במידה ותכתוב תוכן חדש הוא יופיע בערוץ ה – RSS של הבלוג, בתגיות הרלוונטיות שהזנת לפוסט, בקטגוריה הרלוונטית שאליה שייכת את הפוסט, בארכיון הפוסטים, בתפריט הניווט הצדדי ועוד – אני מניח שאתה מבין את הבעייתיות פה.

בסופו של דבר כמעט אותו תוכן מופיע במספר כתובות URL שונות, דבר הגורם לאלגוריתם החיפוש של גוגל לנחש יותר מידי פרמטרים אשר חשובים לנו.

איך ניתן לפתור בעיות של תוכן משוכפל בוורדפרס ?

כיום, ניתן להשתמש בתוספים או פלאגינים לוורדפרס אשר מאפשרים לנו לשלוט על הנושא בצורה קלה, מהירה ופשוטה בעת בניית אתרי וורדפרס באינטרנט.

אחד התוספים הפופולריים ביותר הוא ALL in one SEO והוא מאפשר לקבוע מתוך פאנל הניהול איזה עמודים יאונדקסו ואיזה עמודים נשאיר מחוץ לתחומי מנועי החיפוש (דבר שמוריד את כמות העמודים באתר בצורה דרסטית אבל משפר את מיקומי העמודים הקיימים), הפרמטרים החשובים ביותר הם :

  • קטגוריות בוורדפרס – לא לאנדקס – מומלץ לא לאנדקס את הקטגוריות בוורדפרס ולהשאיר אותן מחוץ למנועי החיפוש, הקטגוריות בסופו של דבר מכילות תוכן .משוכפל נטו, אין שום חידוש בעמודי אלה מבחינת מנועי החיפוש.
  • ארכיון בוורדפרס – לא לאנדקס – כנ"ל, אין שום חידוש בעמודי תוכן אלה.
  • תגיות בוורדפרס – לאנדקס או לא לאנדקס – נכון לזמן כתיבת מאמר זה, אני ממליץ לאנדקס את התגיות בוורדפרס (למרות שגם הן לא מחדשות מבחינת תוכן) במידה ואתה פועל בעברית, לפחות מהניסיון שלי אני יכול לומר שאינדוקס תגיות יוצר תנועה רבה ששווה את הירידה בציון האיכות של מילות מפתח אחרות. במידה ואתה פועל בזירות תחרותיות בחו"ל, מומלץ לא לאנדקס גם את תגיות האתר ולהישאר רק עם עמודי התוכן האמיתיים.

חשוב לציין שגם תוסף ALL in one SEO לא פותר את כל הבעיות הקיימות בוורדפרס ולעיתים נדרשת התערבות ישירה בקובץ htaccess על מנת לפתור את בעיות אלה. במידה ויש לך בעיות אינדוקס כלשהן, אני ממליץ לך להיוועץ באיש מקצוע אשר מתמחה בקידום אתרים ובעל ידע רחב בבניית אתרי וורדפרס.

המאמר נכתב על ידי עידן שלומן, מומחה לקידום אתרים, מבעלי חברת Signup קידום אתרים אשר מספקת פתרונות קידום אתרים כוללים לעסקים מובילים בישראל ובעולם. כיום, עידן מפעיל רשת אתרים שמונה יותר מ – 300 אתרי תוכן, מכירות ואפיליאציה בישראל ובעולם.

Facebook comments:

7 תגובות על ”תוכן משוכפל בוורדפרס – איך להימנע ממנו ?“

  1. אורי זילברשטיין כתב:

    נניח שיש לי בלוג פשוט, ואני מעוניין שכל העמודים כולם יתאנדקסו, אצטרך מפת אתר.. במידה ואין לי "ארכיון האתר" כפי שציינת שצריך להסיר מהאינדקס מהווה כמפת אתר ומפזר את הקישורים לעמודים בצורה נוחה מאוד.

    אם תרצה לפתור את הכפילות, פשוט תטמיע תוסף של תגית קנוניקל… וזה יפתור לך את הבעיה ללא התעסקות מסוכנת בחסימת עמודים לאינדקס של גוגל, חסימת דפים כזו שלא נעשית כמו שצריך יכולה להוביל לאסון קידומי..

    סתם נקודה למחשבה…

  2. איתי ברנר כתב:

    מעניין, אף פעם לא חשבתי שזה עד כדי כך פוגע בקידום…

  3. askpavel כתב:

    לא מסכים עם זה.

    דפי קטגוריה ותגיות אומנם מכילות תוכן שנלקח מהפוסט המקורי עצמו, אך אני לא ממליץ למנוע את האינדוקס שלהן מכיוון שיש הצדקה ברורה מדוע הם צריכים להופיע בתוצאות החיפוש. מלבד העובדה שזה מקל על הבוט במפתוח הפנימי של הסמנטיקה בבלוג, יש ערך מוסף מובהק להופעה שלהן בתוצאות החיפוש עבור משתמשים שמחפשים ביטויים גנריים (שתחתם מתוייגים בבלוג מספר פוסטים למשל).

    כמעט כל הבלוגים שאני מכיר לא מונעים את האינדוקס של דפי הארכיון הללו. דוגמא:
    http://www.google.com/#sclient=psy&hl=en&site=&source=hp&q=site:http%3A%2F%2Fsearchengineland.com%2F+inurl%3Ahttp%3A%2F%2Fsearchengineland.com%2Flibrary%2F&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=4824b41ba0d4cfd8

    תומר חונן מגוגל בדיוק ענה על השאלה הזו בראיון אצלי:
    http://www.askpavel.co.il/blog/ask-googler-project#question10

    הדוגמא שהוצגה שם היא כזו:
    נניח שגולש מחפש "אפליקציות באנדרואיד" בגוגל, ולי בבלוג יש קטגוריה כזו שמכילה הרבה פוסטים שכתבתי על אפליקציות באנדרואיד. מאד יעזור לאותו גולש אם הקטגוריה הזו אצלי תתאנדקס ותופיע בגוגל אם היא אכן מכילה פוסטים שונים בנושא הזה. כי אם הוא מתעניין באפליקציות לאנדרואיד, מאד יועיל לי להיתקל בעמוד כזה שמרכז הצצה מכל מה שנכתב בבלוג עד כה. אחרת אם הקטגוריה הזו לא הייתה מאונדקסת, איזו תוצאה יותר רלוונטית מזה הוא יכל לקבל?

  4. אורי זילברשטיין כתב:

    חשוב לזכור, שאמנם מערכת וורדפרס נועדה לבלוגים… והיא קיימת הרבה מאד זמן, גוגל יודע להתייחס אל המערכת כמערכת בלוגים, ובהחלט יודעת לתפעל את נושא הכפילות. יהיה עדיף במקום לחסום את העמודים, להסירם או התעסקות עם קוד.

    פשוט להתקין תוסף של תג קנוניקל ולפתור את העניין על ידי הטמעה של ווידג'ט מובנה וחיצוני, קל ופשוט. חשוב לזכור שיש מקרים בהם אין מפת אתר או אפשרות לשים מפת אתר, ואז הארכיון למעשה פותח את כל הכתבות לגוגל, ומשאיר את הכול ברמות עומק טובות (חבל להסיר אותם במקרה כזה)

    נקודה למחשבה :)

  5. מני בן-עדי כתב:

    מעניין ומעשיר :) אני אישית משתמש ב- HeadSpace2 שגם הוא לא רע בכלל. צריך לבדוק את נושא הדפים שלא רוצים לאנדקס…

  6. moshe כתב:

    מאמר מלומד.לעיתים אני שואל את עצמי-כיצד גוגל יכול לדעת אם המאמר איכותי או לא
    באיזה אינדיקציות או קטיגוריות הוא יכול להכניס ל לוגריתמים המתמטיים ?.

  7. moshe כתב:

    קשה לי להאמין שגוגל יכול להבחין בין מאמר משוכתב-מעובד- חסר הגיון . עם מאמר שעשוי בצורה טובה
    כמות האינדיקציות שעומדת לרשותו לעולם לא תהווה תחילף לעין אדם.איזה סוגי אינדיקציות הוא יכול להכניס ,אלא אם כן הוא עובד הם בינה ממוחשבת.שתיתן מימד נוסף

הוספת תגובה