RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים

הפוסט הזה בשבילכם חברים..טוב כמו כל הפוסטים :)

קידום בפייסבוק

טוב, כמו בכל פוסט אני אנסה לקצר כמה שיותר ולא לקשקש יותר מדי…רק שפוסט הזה אני הולכת לנפץ לכם 2 מיתוסים שבזמן האחרון נחשפתי אליהם יותר מפעם אחת ממספר כיוונים.
2 המיתוסים אלו קשורים ישירות לרשת החברתית שאותה כולנו אוהבים ומעריצים ה"פייסבוק" (אגב, ממליצה ללכת לראות את הסרט!!!).


מיתוס מספר 1

דפי פייסבוק מקצועיים (לייק פייג' Like Page) מחליפים אתרים, מתאנדקסים ומקבלים דירוג גבוה בגוגל באופן אוטומטי כנגד אתרים רגילים או בלוגים.

מיתוס מספר 2

כל "לייק" שמצטרף לעמוד מקצועי, נחשב כקישור\לינק נכנס. כלומר אם נגיד בעמוד המקצועי שלכם בפייסבוק יש כ 400 לייקים, אז העניין משתווה ל 400 קישורים נכנסים.

התייחסותי למיתוס מספר 1.

שנתקלתי לראשונה בסוגיה הזו, מצד אחד אמרתי לעצמי: "תכלס יש מצב, הרי פייסבוק הוא בערך האתר השני הגדול ביותר בעולם (השערה פרועה ולא מדויקת)." ומצד שני אמרתי לעצמי "כל השנים האלו שאני מקדמת אתרים, כל הפרמטרים אליהם אני צריכה להתייחס בקידום אתר, כל האסטרטגיות…אין מצב שהכל יתבטל ויתגמד כנגד דף מקצועי בפייסבוק, גוגל בחיים לא יתנו לזה לקרות".

וכן, ניגשתי לבדוק את העניין, לפי ההנחיות שקיבלתי.
מילת מפתח צריכה להיות כלולה בכותרת\שם העמוד, לדוגמא: שני סלמה – קידום אתרים בגוגל , וכן,  בתיאור העמוד (הקובייה שיש מתחת לתמונת הפרופיל של העמוד).

השתמשתי בפקודה "מילת מפתח" site:facebook.com בשביל המחקר.

  • תחת הביטוי "פרגולות" – מצאתי כ 5 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג בעמוד הראשון ולא ב 5 העמודים הראשונים (אחריהם כבר לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "אומנות הפיתוי" – מצאתי 3 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג בעמוד הראשון  וגם לא ב 3 העמודים הראשונים (אחריהם כבר לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "NLP" – מצאתי 3 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג בעמוד הראשון וגם לא ב 3 העמודים הראשונים (אחריהם לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "חקירות" – מצאתי 3 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו  לא מדורג בעמוד הראשון וגם לא ב 4 העמודים הראשונים (אחריהם לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "טכנאי מחשבים" – מצאתי 5 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג בעמוד הראשון וגם לא ב 3 העמודים הראשונים (אחריהם לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "רפואה אלטרנטיבית" – מצאתי 2 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג ב 3 עמודים הראשונים (אחריהם לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "הדברה" – מצאתי 5 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג ב 5 העמודים הראשונים (אחריהם לא בדקתי).
  • תחת הביטוי "קוסמטיקאית" – מצאתי 5 עמודים מובילים, אף אחד מעמודים אלו לא מדורג ב 5 העמודים הראשונים (אחריהם לא בדקתי).

בנוסף למילות מפתח מפציצות חיפשתי גם מילות מפתח יותר חלשות עם פחות חיפושים, לדוגמא:

  • העמוד המקצועי  – על הביטוי "חשמלאי ראשי"  אינו מדורג בגוגל בעמוד הראשון, למרות שהביטוי "חשמלאי" מופיע בכותרת העמוד + הביטוי "חשמל" בנוסף הביטויים "חשמלאי" + "חשמל" מופיעים בתיאור העמוד.

לעומת זאת, מכיוון ששמתי לב שהעמוד כן נסרק על ידי הרובוטים של גוגל (התאנדקס), רציתי לבדוק על אילו ביטויים הוא כן התברג???

התוצאה: "ניסני חשמלאי ראשי".
מסקנה: ביטוי עם תעבורה אפסית התברג בעמוד 1 שורה 1 בגוגל, הערך שאתם בעלי עסקים מקבלים מהדירוג על ביטוי דומה הינו שווה לאפס.

התייחסותי למיתוס מספר 2

התגובה שלי תיהיה קצרה: "לייק" בעמוד מקצועי בפייסבוק, הוא לחלוטין לא קישור נכנס! הוא לא נספר או מדורג כקישור.

הדרך היחידה שמצאתי בשביל לאשר את הטענה שלי, היא להפנות אתכם ל Yahoo Site Explorer ולבדוק בעצמכם את הקישורים הנכנסים לאותו עמוד מקצועי בפייסבוק אותו אתם מעוניינים לבדוק.

מסקנה: אם אתם רוצים להמשיך לקבל תנועה אורגנית מגוגל עדין לא ניתן להסתמך רק על הקמה ויצירת דפים מקצועיים בפייסבוק. אנחנו עדין לא שם.

אל תבינו אותי לא נכון, העסק שלכם צריך דף מקצועי ואפילו חייב בפייסבוק, ואם לא הקמתם עדין דף – אז הגיע הזמן! אבל פייסבוק הוא רק חלק מאסטרטגיה לקידום העסק שלכם , אבל לחלוטין לא רק (מוזמנים לקרוא פוסט של חברה טובה שלי, ורד חורי על אסטרטגיית השיווק ההוליסטי).

טיפ קטן ממני: אם אתם מעוניינים שהרובוטים של מנועי החיפוש יסרקו ויאנדקסו את דף הפייסבוק שלכם, בטלו את ההגדרה האוטומטית שפייסבוק מעניקה לך בשדה מדינה כקהל יעד (במקרה שלנו "ישראל") ואתם מסודרים (את ההגדרה אפשר לשנות ב edit page).

נ.ב – היום לאחותי הקטנה, חן סלמה יש יום הולדת! אז מזל טוב אחותי! אוהבת אותך המון !!!
יאללה ביי :)

Facebook comments:

7 תגובות על ”2 מיתוסים על פייסבוק וקידום אתרים מתנפצים !“

  1. אנידור כתב:

    יפה , אחלה רעיון לפוסט.
    אני עדיין חושב שאפשר להקביל לייק לקישור נכנס (זה לא אותו דבר) אבל כל לייק בהחלט נותן כוח לאותו דף.
    צריך לבדוק את זה יותר לעומק לגבי דירוג עמודים עם כמות שונה של אוהדים.

  2. מוזי כתב:

    1. בכל התחומים שציינת המופיעים בדף הראשון הם דפים בעלי ותק ורובם משמשים בשירותי SEO.
    2. דפי הפייסבוק הוא תחום חדש, לא יצר מספיק ותק וגם אין מספיק דפים מעוצבים שיכולים לקבל PR גבוה לעומת זאת אם תבדקי בארצות הברית שם כבר התחום מפותח יותר תראי לדוגמא שבאחת ממילות החיפוש ה"כבדות"שם FILMS יש דף פייסבוק בעמוד הראשון של FILM.FM.
    3. ה-ADDED VALUE של דף פייסבוק הוא גם בקישורים הנכנסים לאתר מעמוד הפייסבוק של אותה חברה. אם הם היו עובדים נכון ולא מפרסמים רק דרך ה-WALL אזי דף זה היה עולה ב-GOOGLE. וחוץ מזה יש עליה קונסיסטנטית באנאליקטס לכל חברה מהכניסות בפייסבוק.
    4. יבוא יום, כנראה, שפייסבוק יהפכו למנוע חיפוש בעצמו בדיוק כמו שהם השיקו את שירות המיילים שלהם.
    5.לבעלי עסקים קטנים ובינויים אין את המשאבים לשירותי SEO טובים באמת שמתחילים בתחומים לא הכי תחרותיים ב-2000 ש"ח והפייסבוק מהווה בשבילם פתרון מצויין להצגת המוצרים שלהם ולדו שיח עם הלקוח.

    אני מקווה שתצאי מהאנטי שלך לפייסבוק כי האתר הזה – הוא שירות נפלא ובטח לעסקים קטנים ובינוניים !!!

  3. אסי כתב:

    מעניין.
    מזל טוב לחן!

  4. יקי כתב:

    אהבתי מאוד ,,מבקש לקבל אינפורמצייה ספציפית יותר+הצעת מחיר,,בברכה יקי

  5. איתי ברנר כתב:

    לא רוצה להעליב אף אחד, אבל אלו לא מיתוסים, יותר כמו שטויות גמורות :-).

  6. מתן כתב:

    נקודות מעניינות, רץ לבדוק…

  7. אתר בפייסבוק כתב:

    מאמר יפה – שווה בדיקה – תודה רבה שני.

הוספת תגובה