RedSEO בלוג קידום אתרים*

* = בלוג קידום אתרים למי שלא רוצה ללמוד קידום אתרים
seo checklist

flickr.com/photos/sewpixie

שלום!

מה המצב?

כן, אני יודעת..עבר זמן
אהיה אתכם כנה, יש 2 סיבות..

הראשונה: אני עמוסה בפרויקטים (שזה דבר טוב!), בנוסף  לקידום אתרים אורגני, בזמן האחרון מספר חברות פנו אלי על מנת לקבל רק ייעוץ. כל התהליכים האלו תופסים לי תפוסה מלאה בלו"ז, ואני מתקשה למצוא את הזמן לשבת ולכתוב לכם. ואני מתנצלת על כך.
השנייה: כתיבה ממש לא באה אלי בקלות. בשביל לחבר לכם מאמר איכותי, שכן, יעביר לכם ערך, וכן ייסע לכם בתהליך קידום האתר, אני צריכה המון זמן בשביל מחשבה וכן בשביל הכתיבה..אז אני מקווה שאתם סולחים.

טוב אז, נתחיל בעבודה. החלטתי ליצור לכם SEO Checklist שתוכלו לעבור נושא נושא, סעיף סעיף, ולבדוק כיצד אתם יכולים עוד לשפר, ולתחזק את קידום האתר שלכם. אם בא לכם אתם מוזמנים גם להדפיס ולהדביק על הקיר :) אני מכירה מספר אנשים שעושים זאת, זה עוזר!  (סתם טיפ ממני…)

מילות מפתח

מילות מפתח בתגית ה <title>
אחד מהמקומות החשובים ביותר למיקום מילות המפתח בקוד העמוד אותו אנחנו מקדמים.
מילת המפתח תמוקם בתגית ה title.
מומלץ מאוד לא לתת כותרת יותר מ 7 מילים, ומילת המפתח צריכה להיות ממוקמת בתחילת הכותרת.
תגית title

מילת מפתח בכתובת העמוד

מילת מפתח שמצוינת בכתובת עמוד, תורמת המון לקידום אותו עמוד באינדקס של גוגל.
כלומר אם אתם מקדמים את הביטוי "hair removal" באותו עמוד – אז כתובת העמוד צריכה להיראות:
http://www.domain.com/hairremoval
הערה: (אני אישית לא אוהבת "-")

צפיפות מילות מפתח

טוב, הפרמטר הזה שנוי במחלוקת אצל המקדמים בארץ ובעולם.
ואני אומרת, מה שלי עובד, אני מעבירה לאחרים.
לכן, חברים – הקפידו על צפיפות מילות מפתח 3%-6% כמובן, תלוי באורך הטקסט.

טיפ: פזרו את הצפיפות בצורה ידידותית : בכותרת הראשית, בפסקה הראשית, בכותרות משניות, לאורך גוף הטקסט, בפסקה האחרונה.

מילת מפתח בטקסט עוגן

מה זה אומר?
אם אתם מקדמים עמוד על הביטוי "RedSEO קידום רווחים באינטרנט" אז הקישור נכנס שאתם יוצרים לאותו עמוד יראה כך: RedSEO קידום רווחים באינטרנט.

מילת מפתח בכותרות העמוד

אני תמיד מציינת שעמוד נחיתה איכותי או כל מאמר צריך להיות מינימום 350 מילה (והקופירייטרים והכותבי תוכן איתם אני עובדת יעידו על כך שאני מקפידה על זה).

הנקודה שלי: הקפידו שהטקסט יכיל לפחות 2 כותרות משנה (מלבד הכותרת הראשית), ב HTML אנחנו מגדירים את הכותרות המשניות כ  H2, H3 בכל כותרת משנה אנחנו נכיל את הביטוי אותו אנחנו מקדמים באותו עמוד.

לדוגמא:

כותרת הראשית: בניית ציפורנים בשיטות שונות
כותרת משנית: בניית ציפורנים בשיטת טבילה
כותרת משנית 2: בניית ציפורנים באקריל

תגית ALT להגדרת מילות מפתח בתמונות

הספידרים של מנועי החיפוש אינם קוראים קבצי תמונות (לדוגמא קובץ jpg), לכן נשתמש בתגית ה ALT לתת שם לכל תמונה שנמקם בעמוד.

לדוגמא לתמונה הזאת נקרא: alt="בניית ציפורנים השיטה א"

תגית ALT

מיקום מילת מפתח בתגית meta keywords

עוד סוגייה שנויה במחלוקת בעולם הקידום האורגני. חלק אומרים עדין משמעותית, חלק אומרים שלא.
אני אומרת, לא מזיק!
הגדירו את תגית ה meta tags באותה מילת המפתח אותו אתם מעוניינים לקדם באותו עמוד.

קירוב מילות מפתח בטקסט

נקח את הביטוי הדוגמן שלנו "בניית ציפורנים" עם בתחילת הפסקה תציינו את המילה "בניית" ורק 2 שורות אח"כ תיינו את המילה "ציפורנים", האם זה עדין נחשב??

כן, זה נחשב. אבל לא כמו הביטוי הצמוד שלנו "בניית ציפורנים". לכן, אם אתם שואלים אותי שמרו על הביטויים שלכם כמה שיותר צמוד :).

קידום מילות מפתח עם פחות תחרות

תשמעו לפעמים כדאי להוריד הילוך ל 3 למרות ש 5 הרבה יותר מהר (אין לי מושג מאיפה הבאתי את זה, מי שמכיר אותי..אני לא נוהגת).

בכל מקרה, אם יש לך עסק קטן לבניית ציפורנים ברעננה לא הייתי ישר קופצת לקדם את הביטוי "בניית ציפורניים". הרי אם נחשוב על העניין, הקהל יעד של אותו קוסמטקאית הוא רעננה, לכן, בתחילת התהליך הייתי מקדמת את הביטוי "בניית ציפורניים ברעננה" שכידוע לביטוי זה יש פחות תחרות  מלביטוי מיינסטרים שלנו "בניית ציפורניים".

שגיאות כתיב

טוב, אני לא הכי בעד הסעיף הזה.
אבל זה עוד דרך מאוד נחמדה ועובדת להבאת תנועת גולשים לאתר/עמוד שלכם.

לדוגמא:
בת מצווה , בת מיצווה
בניית ציפורניים , בניית ציפורנים
קנייה,קניה
מסור,משור

לינקים/קישורים – נכנסים, יוצאים ופנימיים

טקסט עוגן

כפי שציינתי במחלקת מילות המפתח למעלה.

בין הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגנים –> קשרו לאתר עם מילת המפתח שלכם.

קישורים מאתרים רלוונטיים

קישורים נכנסים מאתרים רלוונטים זה ה-דבר!

תשאפו להם וכמה שיותר :)

קישורים נכנסים מ edu , gov

אם אתם מצליחים להשיג לינקים נכנסים מ edu, gov שיחקתם אותה.

בעצם לינקים אלו הם בעלי ערך SEO גבוה מאוד, וגוגל בהחלט נותן להם כבוד (מדוע? לא הפגיז אתכם במושגים, זה לא באמת חשוב לכם..).

מספר קישורים נכנסים

שוב סוגייה שנויה במחלוקת בעולם הקידום האורגני.

בעצם מה שתשמעו לרוב "כמה שיותר ככה טוב.."

אני הייתי יותר מחדדת את העניין של האיכות ולא הכמות.

נסו להשיג כמה שיותר לינקים נכנסים מאתרים רלוונטיים, איכותיים , אתרי נישה , אינדקסים. (מוזמנים לחזור אל הפוסט "איך להשיג קישורים מבלי להתחנן??" בשביל רענון)

טקסט עוגן במערך קישורים פנימיים

קישורי "ויקי".

קשרו בין מאמרים באתר שלכם על אותם ביטויים אותם אתם מקדמים בעמודים אלו.

פרמטר שרק יעשה לכם צדק!

קישורים נכנסים מגוף הטקסט

הוציאו קישורים ממאמרים רלוונטים אל העמוד אותו אתם מקדמים – פצצות לקידום!

ותק העמוד ממנו יוצא הקישור

נסו להוציא קישור מעמודים/אתרים עם ותק.

+ רציני!

קישורים מאינדקסים

כן, כן עדין צעד טוב לקידום האתר שלכם! (לא הפסיק להמליץ על אינדקסים..אני נשארת נאמנה)

אהיה איתכם כנה. אני לא מוותרת על הצעד הזה אף פעם (כל פרויקט חדש שאני מקבלת ישר נכנס לאינדקסים אם זה בארץ או אם זה בחו"ל) . כן, זה לוקח איזה שעתיים שלוש (בארץ),אבל קחו את עצמכם בידים ורשמו את האתר שלכם לכמה שיותר אינדקסים.

יש גם מספר אינדקסים נישתיים , שבנוסף לקישור יביאו לכם גם תנועת גולשים איכותית וממוקדת (חלקם דורשם תשלום מינורי, אני בתור מקדמת אתרים ממליצה ללקוחות שלי להירשם גם הם דורשים X ש"ח לחודש).

לדוגמא: אתר חוג (נ.ב רובכם  תשאלו עכשיו, האם היא מקדמת את אתר חוג? אז התשובה היא לא! סתם פרגון ממני..אני פשוט רושמת את הלקוחות שלי לאינדקס..)

קישורים שכבה שנייה

יצרתם מאמר שמקשר לאתר שלכם?

שלחו לאותו מאמר קישור..

תראו לגוגל שהקישורים שלכם שווים, חזקים, ועם תשתית מעולה.

קישורים פנימיים בתוך העמוד

בהם אני משתמשת לקידום עמוד בעל טקסט ארוך 800 + מילה , שמכיל תתי כותרות.

לקישורים אלו יש ערך מאוד גבוה ב SEO.

ראו דוגמא באתר שכולנו מכירים ויקיפדיה על הערך "קידום אתרים במנועי חיפוש"

ההנחיות ליצירת קישור פנימי בתוך העמוד נמצאות כאן (ההנחיות באנגלית)

קישורים נכנסים מ IP שונה

נסו להשיג קישורים מכתובות IP שונות.

האומנם כפי שידוע לי גוגל לא יצאו בהצהרה רישמית שהם מתייחסים באופן שונה לקישורים שמגיעים מאותו כתובת IP או C class, מה שכן

bing ו yahoo כבר לא מנסים לטייח, והם פשוט לא נותנים אותו משקל לקישורים שמגיעים מאותו IP..אז רק שתדעו :)

תגיות מטה Meta Tags

תגית תיאור description

השתמשו בתגית זו על מנת להגדיר את תיאור העמוד אותו אתם מקדמים.

הקפידו לא לתזכיר בתיאור את הביטוי אותו אתם מקדמים באותו העמוד.מומלץ לא להכיל יותר מ 15 מילה.

תגית מילות מפתח keywords

שוב תגית שנויה במחלוקת –> אני אומרת עדין לא לוותר עליה..(מה לעשות נקשרתי :) )

השתמשו בתגית זו על מנת להגדיר את אותם ביטויים אותם בחרתם לקדם באותו העמוד (אגב אני ממליצה בחום להגדיר לכל עמוד ביטוי אחד בלבד. אם בכל זאת בחרתם להגדיר לאותו עמוד יותר מביטוי אחד – אני ממליצה עד 5 ביטויים, לא יותר.

תגיות מטה

תוכן

תוכן ייחודי

הקפידו להעשיר את האתר שלכם בתוכן ייחודי.

מנועי החיפוש מתים על תוכן ייחודי (דגש על ייחודי ) והאמתי גם צמאים לו!

עדכנו את האתר

בחרו תדירות מסוימת של עדכון האתר שלכם בתוכן, והקפידו על אותו קצב.

עם בחרתם לעדכן 5 עמודים חדשים בחודש, שמרו על קצב זה.

גודל פונט והעיצוב של מילות המפתח בתוך הטקסט

בזמן האחרון אני נתקלת בדפים שמדגישים את מילות המפתח אותם הם מנסים לקדם + מגדלים את הגודל שלהן ביחס לשאר הטקסט.

חברים, אחת ולתמיד…זה לא עובד!!!, יכול להיות שפעם לפני כמה שנים טובות זה איכשהו היה תופס. ואבל עכשיו, חד משמעית לא!

תנו למילות המפתח שלכם את האפשרות להשתלב יפה בטקסט עם הצפיפות הנכונה, תאמינו לי הם יעשו לבד את העבודה! (האלגוריתם העביר להם חפיפה רצינית..ככה שהם מאומנים היטב)

כתובת העמוד (URL) ו- ווב מאסטר בסיסי עד בסיסי מאוד

404 – קישורים שלא מגיעים לשום מקום

חברים, אסור בתכלית האסור שיהיה לכם קישורים שבורים בתוך האתר…אסור אסור אסור!!

הספיידרים שלנו לא אוהבים להגיע לדרך ללא מוצא, הם חייבים שיהיה להם תמרוריי המשך.

הקפידו ובדקו את טיב הקישורים שלכם אחת לחודש.

מפת אתר

הקפידו להוסיף בתוך האתר שלכם עמוד עצמאי שממפה את כל העמודים באתר שלכם על פי סדר (לא לוותר על אף עמוד).

לדוגמא:  http://pjs.co.il/sitemap/

אורך כתובת עמוד URL

ככל שכותבת העמוד אותו אתם מקדמים, יותר קצרה, ככה יותר טוב! בהסבר מאוד נחמד לגוגל פשוט יותר קל לעכל את הכתובת, ובצורה זאת גם לאנדקס אותו יותר מהר :)

נסו לשאוף לכתובות בסגנון: http://www.redseo.co.il/seotips

נסו להימנע מכתובות המכילות פרמטרים (בהחלט לא לעניין, וגם מאוד מיושן..), לדוגמא:

/8888/nsf/sbs.py?_function=details&_ID=15319&_startPRO4=16&_UserReference הדוגמה הזאת  נפוצה באתרים דינאמיים. פנו למתכנת האתר שלכם, הוא לחברה שהקימה לכם את האתר ובקשו ממנה ליצור לכם כתובות עמודים ידידותית Friendly URLs (יש מצב שהם ידרשו תשלום בגין הפיתוח, אבל פרמטר זה חשוב מאוד לתהליך קידום האתר שלכם, אז הייתי מאוד ממליצה להשקיע).

מפת אתר Sitemap.xml

צרו מפת אתר sitemap.xml ושלחו אותה לגוגל, ושיהיה לו בתאבון.

את המפה אתם יוצרים באמצעות הכלי החינמי http://www.xml-sitemaps.com/ ושולחים אותה ישירות ל Google webmaster tools (כמובן לאחר שאתם פותחים שם חשבון, ומאמתים אותו)

תקינות קוד האתר

אז ככה, יש מושג שנקרא W3C הוא בעצם תקן מוסכם ורישמי לתקינות האתר. תפקידם של חברות בניית האתרים, והפרילנסרים שעימם אתם עובדים, לעבוד על פי תקן זה.

כיצד תוכלו לבדוק את האתר שלכם עומד בתקן, או האם יש לכם שגיאות ויש צורך לתקן?

בדקו אותו בעזרת הכלי הזה http://validator.w3.org/

אני חייבת לציין את הנקודה הבאה (ואני בטוחה שבעלי החברות לבניית האתרים והפרילנסרים יהיו  מאושרים), והיא: ברגע שיש לכם אתר דיאנמי, ויש לכם עורך תוכן דמוי word .. נדיר מאוד שהאתר שלכם יהיה נקי משגיאות..לכן על תצפו לעבור את הבדיקה עם 0 שגיאות. מה שקורה, בערך שאתם משתמשים בעורך תוכן, ומבצעים פעולה של copy/past מ word , לפעמים  מתווספים  לכם כאלו תגיות הזויות :) תגיות אלו בדרך כלל יוצרות את השגיאות..אבל שוב, ברגע שיש את העורך, מאוד קשה להתגבר עליהן.

קובץ Robots.txt

חובה על כל אתר להכיל את הקובץ robots.txt – בעקרון רוב הספידרים של מנועי החיפוש שהם נגשים לאתר מסוים, הם יחפשו את הקובץ הזה. הקובץ הזה בעצם מנחה אותם מה לסרוק באתר ומה לא.

Facebook comments:

17 תגובות על ”32 פעולות (לא יותר מידי קשות) שישפרו את הדירוג במנועי החיפוש“

  1. Imcouple כתב:

    הי שני,

    רשימה טובה למעקב בהחלט להדפיס ולתלות על הלוח.

    היה נעים להכיר אותך בכנס ה AffiliGang

    Imcouple

  2. טל כתב:

    שלום שני,
    בלוג קריא ונחמד ביותר! אין הרבה כאלה בנושא זה ברשת.
    רציתי לדעת מה דעתך לגבי הרשמה לאינדקסים למיניהם. האם יש חשיבות לכמות האינדקסים אליהם נרשמים ובעיקר לעיתוי ההרשמה (כלומר כולם באותו יותר, אחד בשבוע וכדומה….)?

  3. admin כתב:

    היי טל,
    אני שמחה שהבלוג ברור וקריא, אני משתדלת :)
    תשמע, אני אגיד לך מה אני עושה ומה עובד..בקידום אתרים אורגני איני מאמינה בחוקיות, אלא בניסוי וטעייה.
    שאני מקבלת פרויקט חדש לקידום..מה שאני עושה זה בעצם מקדישה כ – 3-4 שעות (שמדובר בקידום אתרים בארץ..בחו"ל אני מוציאה ל outsourcing) לרישום לאינדקסים..וכן, כמה שיותר באותו היום.
    כמובן שאני תחילה מנסה למקד את האינדקסים (עפ"י נישה..) אבל בארץ, נושא האינדקסים הנישתיים עדין בחיתולים.
    בנוסף, אני תמיד מתעדכנת, במידה וקמו להם אינדקסים חדשים, אני דואגת להיום שם וכמה שיותר מהר.

  4. שי כתב:

    הי שני
    אחלה סיכום,יש לי שאלה
    כתבת שאורך URL עדיף שיהיה קצר
    לא עדיף לשים את מילות המפתח גם ב url ?
    אם מקדמים אתר בעברית לא כדאי שיהיו מילות המפתח בעברית גם ב url ?

    תודה
    שי

  5. אסף הנעמן-הלל כתב:

    נהדר, עכשיו צריך למצוא מישהי או מישהו שיעשו את העבודה
    יש לך רעיון ?

  6. עידו כתב:

    אחלה של פוסט

    מפרגן לך ב LIKE ענק

    ותמצאי זמן לכתוב ( מבין אותך )

    תודה

    עידו

  7. המועדון של מיכה כתב:

    תודה

  8. admin כתב:

    אמת כמה שיותר קצר.
    אתה מתכוון בדומיין או ב URL של הדפים?
    בכל מקרה כן עדיף לציין את מילת המפתח, אבל לא לפוצץ את הכתובת.
    האמיתי אני לא ממליצה URL בעברית..פשוט מנסיון..

  9. רון כתב:

    היי שני. אחלה מאמר. בהחלט מועיל. כמה שאלות:
    1. כשאת אומרת להוסיף את מילת המפתח לתגית alt בתמונות, האם יש להוסיף אותה גם לתגית title באותה תמונה?
    2. איך יוצרים מפת אתר (כמו http://pjs.co.il/sitemap) שתמפה את הדפים באופן אוטומטי
    3. אם אין לי דפים שאני לא רוצה שהרובוט יסרוק למה האתר שלי חייב להכיל קובץ robots.txt? האם יש לזה משמעות לSEO? בקישור שנתת רשום שאפשר לשים קובץ ריק או לא לשים אותו בכלל.
    תודה רבה.

  10. עמית בניאן כתב:

    אחלה כתבה. מושקעת. אני כבר הולך ליישם חלק ניכר מהטיפים והפעולות שנתת. תמשיכי כך!

  11. admin כתב:

    בכיף! ותודה על המחמאה :) שמחה שאהבת
    אשמח לקבל עדכונים מהשטח.

  12. צוער שוקה כתב:

    יופי של מאמר :-)

  13. עינת - המסע להרוויח כסף מהבית כתב:

    טיפים מעולים! למעשה מיצית כאן כמעט ספר שלם של SEO

  14. אנטון ליבשיץ כתב:

    פוסט מעולה! כאן דווקא חידשת לי כמה דברים, במיוחד לגבי החשיבות של דומיינים כמו edu, gov מבחינת גוגל!

  15. שלומי כתב:

    דבר ראשון, סחטיין על ההשקעה.
    בנוגע לסעיף תגית ALT לתמונות,מומלץ להשקיע ולתאר את התמונה בצורה הטובה ביותר, לי אישית יש מספר גדול מאוד של תנועה לאתר מחיפוש תמונות..

  16. Yaron כתב:

    רשימה מעניינת. אבל רשימה שאולי תתקבל יותר טוב תהיה של דברים שלא הכרנו ושיטות חדשות. או איך לסגנן דף באופן האולטימטיבי למען קידום אתרים וכדומה.. מכוון שבסופו של דבר אלו נושאים חרושים (שהוצגו בפוסט)

    תודה בכל מקרה

  17. אורנית כתב:

    כתבה מעולה. תודה על ההשקעה.

    רציתי לציין בהקשר של טקסט עוגן, שכיום הדירוג שלו בעיני גוגל הוא פחות חשוב מאשר בעבר, גם כיוון שפרמטרים אחרים באים בחשבון :)

    פירטנו על הנושא מעט בבלוג שלנו בינואר האחרון.
    innovinet.co.il/blog/seo/anchor-text-matters-less/

    אשמח לשמוע את דעתכם :)

הוספת תגובה